Laatste dag Puttaparthi - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Laatste dag Puttaparthi - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Laatste dag Puttaparthi

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

07 Februari 2010 | India, Puttaparthi

Hoihoi, daar ben ik weer.
Terwijl ik dit typ ben ik wat foto’s aan het uploaden. En het leuke van de indiase computer (althans… deze dan) is dat er stroom op de USB-uitgang staat. Dat gaat goed met mijn USBstick want die is van plastic, maar mijn camera is metaal. En als ik die in de USB poort heb gestopt moet ik hem nog aanzetten… maar dan voel je dus gewoon zo’n stroompje door je vingers lopen… een schok kan je het niet noemen, maar uiterst onaangenaam komt goed in de buurt. Dus je moet toch wel wat creatieve geest hebben om dat te ontwijken (naja ik gebruik nu het hoesje om hem tegen te houden en de usb-stick om het knopje in te drukken)
Hmmm… er gebeurt momenteel niet heel veel boeiends… heb het prima naar mijn zin hoor, maar geloof niet dat ik anderen er mee lastig hoef te vallen :-p
Ben inmiddels een keertje met Muppet en Vera (de nieuwe karuna dokter waar ik het erg goed mee kan vinden… denk dat Clementien het nog zwaar gaat krijgen… ze is qua interesse in Indiers net zo erg als ik) wezen eten. Waarna we nog bij een 1-armige en -benige zuid afrikaan thuis terecht zijn gekomen, die het alleen maar over zichzelf had en continu klonk alsof ie knetter stoned was… is dus ook meteen weer van het lijstje potentiele hang-vriendjes geschrapt.
En ik ben eergister heel moedig, samen met Vera de Ashram weer es in geweest…. En niet zomaar… nee ik ben ook daadwerkelijk naar Darshan geweest!! Dat stelt helemaal niet zo heul veul voor hoor, je gaat met z;n allen in een hele grote ruimte op de grond zitten (met de nodige hoeveelheid chaperones die iedereen dwingen aan te schuiven terwijl de halve ruimte leeg is :-s) En dan gaan ze een uur lang muziek maken en zingen… is best grappig. En dan op het laatst komt er een priestertje met wat rook en dan gaan ze zichzelf allemaal “bestralen” met rook… daar hou ik me nog maar even afzijdig van… ik vond het allemaal best meevallen maar om nou meteen met die gekte mee te doen…. Overigens wil ik nog wel een keer proberen te gaan, aangezien Sai Baba ook wel es langs komt… kijken hoe ik dat ervaar.
En vandaag ben ik met Muppet naar de Heuvel gegaan die ik al zo lang op wil. En toen we daar aankwamen zei ie ineens dat dat helemaal niet kon. Maar ik vond van wel (heb hem meteen 500 roepie – die ie overigens niet had – afhandig gemaakt omdat ie dacht dat ik echt niet in 15 minuten naar de voet kon lopen) Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat het echt op zijn warmst was (ik zit hier nu nog met een rood hoofd), maar we gaan misschien nog een keer heel vroeg als het net licht is.
Op de terugweg waren we bijna bij de weg en toen begon er wat kereltjes in Telugu te roepen, en het interesseerde mij niet zo veel want die indiers die maken overal een drama van, dus ik dacht “lekker negeren”. Gelukkig spreekt Muppet Telugu, alhoewel ie niet begreep wat er was, maar hij vond wel dat we niet verder moesten. Nog geen minuut later voelde ik ineens de grond trillen en ineens kwam er zo’n paddestoel wolk in miniatuur versie. Waren we bij de steengroeve uitgekomen waar ze de boel aan het los blazen waren… Al waren we doorgelopen was het ook wel goed gegaan hoor, maar ben toch blij dat we gestopt waren :-p

Morgen gaan we naar Wonderla, net als vorig jaar en de dag daarna weer terug naar Goa… is toch de meest aangename plek voor ons (dit keer gelukkig met de trein, is goedkoper en wat mij betreft comfortabeler… qua snelheid maakt het gek genoeg geen zak uit)

  • 07 Februari 2010 - 15:14

    Mads:

    AARDBEVING!!!

  • 08 Februari 2010 - 18:01

    Loes:

    Nou ook al vind je zelf dat je weinig boeiends beleeft, het is toch heel wat boeiender dan werken en in de kou zitten. Het gaat hier weer vriezen! Ben het zo zat, Kun je niet emigreren en dat ik dan gezellig bij je op bezoek kom?
    Niet in die Saibabbelaar trappen hoor, ik vertrouw die types niet.
    Groetjes Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 97864

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: