Nou nog eentje dan - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Nou nog eentje dan - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Nou nog eentje dan

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

21 Februari 2010 | India, Puttaparthi

Een hele korte.
Ik had gister het gebruikelijke verboden afscheidsfeestje, met de verboden middelen :-p
Het enige wat ik nog graag even aan jullie kwijt wilde is over de kip hier.
Als je kip eet met een indier dan barst die echt van de botten. Het lijkt echt alsof ze de hele kip gewoon door een groffe hakselaar gooien die het complete beest in stukjes hakt... dus incl botten (En ook echt bijna alles wordt gegeven, hart, longen, lever, 'ballen', volgens mij zelfs de cloaca - zijn achteruitgang... maar die stukjes die vermijd ik maar liever)
Maar in tegenstelling tot vorige jaren waar we gewoon ergens klaargemaakte kip haalden, kwamen ze nu met een complete dooie kip aanzetten en gingen ze zelf koken.
Maar dat ding moest eerst in stukken. En het grappige is dat eerst al het vlees eraf gesneden werd en in mooie stukjes gemaakt. Vervolgens waren er dus alleen nog botten over met wat restvlees erop... en die werden met de achterkant van het mes aan stukken verbrijzeld.... en bij de mooie schone stukken kip gegooid :-D Met als resultaat dat je de helft van de tijd nog botten uit je mond moet vissen (nou worden de botten ook goed uitgezogen door de jongens hoor blegh)
Toen de kip eenmaal in stukken lag was de keuken een groot slagveld, met bloed op het aanrecht, bloed op de vloer, bloed op het shirt van de hak-jongen en een gezellig stel darmen in de gootsteen (Die werden gelukkig nog net niet opgegeten)
Het feestje was iig erg geslaagd.

Goed dat was't. Tot gauw.
(ow... krijg net een mailtje dat ze me liefst vanaf 15 maart al in denemarken willen hebben :-/ dus zal wel weer niet thuis komen tussendoor)