Efficiency-upgrade & speedy-boots - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Efficiency-upgrade & speedy-boots - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Efficiency-upgrade & speedy-boots

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

05 April 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Ik begin al aardig handigheid te krijgen in mijn dagelijkse taken. Met name de dingen die savonds moeten gebeuren... hoe sneller hoe beter wat mij betreft, want dan kan ik daarna weer naar binnen. En om te oefenen speel ik dan van die suffe BigFish-games. Momenteel is het RanchRush, maar zo heeft BigFish tig gelijksoortige spelletjes gemaakt. Het zijn spelletjes die zij in een dag inelkaar flansen omdat het steeds het zelfde concept is alleen met andere plaatjes. Nu moet ik dus tuinieren. Zaadjes planten, water geven, ongedierte bestrijden, oogsten en inleveren voor de verkoop. Dat begint met klaver, maar elke ronde komen er dingen bij, tomaten, graan, mais, en later kan je van die tomaten ook weer ketchup maken, klaver kan je aan de koe geven voor melk, graan aan het schaap voor wol. Melk kan later weer omgezet worden in kaas. Anyhow, je moet steeds meer klikken, en efficient zijn. Dus als je moet wachten voor je ketchup klaar is, kan je wel vast andere plantjes water geven, of je koe gaan voeren, dat soort dingen.
En het zijn zulke irritante spelletjes dat je er ook maar weer zo snel mogelijk vanaf wil zijn en ik dus een dag elke vrije minuut dat spel aan het spelen ben. (om vervolgens gewoon een nieuwe te downloaden,want volgens mij hebben ze serieus elke dag een nieuwe) Maar goed, zo raak je dus erg gedreven in die spelletjes.
Dus ik dacht dat vanavond ook maar in de stal toe te passen. Als eerste moet de opwarmer in de melk, want die doet er het langste over. Dan kan ik ondertussen de drinkbakken voor de lammetjes gaan ophangen, dan voer aan de schapen in de kleine hokjes geven, dan door naar de waterslang om ze water te geven, en ook de zieke geiten. Maar die waterslang loopt niet zo snel dus terwijl ie in de bak bij de geiten hangt ga ik kijken of mijn melk warm is. Dat was ie, dus de warmer over in de 2e emmer melk en dan alvast wat flesjes voor de geitjes vullen (ja, die moesten perse op de fles blijven. De lammetjes drinken uit bakken waar je gewoon in een keer een berg melk in kiepert, maar de geitjes moeten op flessen blijven van Karina.... god knows why, maar Karina’s wil is wet), tussendoor even terug om te kijken of de waterbak niet overstroomt. Nee nog niet, dus nog wat flesjes vullen, en dan de rest van de melk en de flesjes meenemen naar de lammetjes. De bakken vullen en de flesjes in het rek zetten, dan weer terug naar de waterslang, die overzetten in een emmer voor de bokken, dan snel weer terug om de eerste flesjes te vervangen en melk bij te schenken in de drinkbakken. Dan de 2e emmer melk halen, en dan snel door om de waterslang uit te doen. En dan de rest van de melk in flesjes en de drinkbakken doen en terwijl je dan wacht tot ze allemaal uitgedronken zijn kan je nog wat andere dingen tussendoor doen.
Gelukkig heeft Karina blijkbaar geen bezwaar meer tegen mijn efficientie-upgrade, want ik heb er niets over gehoord (erg fijn, want melk-straren is saaaai)... maar ik denk dat ze zelf de speedy-boots-upgrade wel zou mogen aanschaffen... dan zouden we pas echt snel klaar zijn (en dan zou een stoppen-met-zeuren-upgrade ook wel leuk zijn, maar die kent RanchRush ook niet :-p)
Maar nee, het gaat goed met Karina nu, ze heeft nog steeds haar kuren... is echt touw aan vast te knopen, het lijkt wel of ze elke 3-4 dagen ongesteld wordt ofzo :-p maar soms ineens doet ze echt heel raar. Zo was het gister voor het eerst sinds ruim een week, echt k*tweer... het regende behoorlijk hard ‘sochtends. Moest ik ineens het plastic BUITEN in een container gaan gooien, en vervolgens ook nog de dooie lammetjes, dus ik was zeiknat.... ik ben hier nu 3 weken, en dit is voor het eerst dat ze over plastic begint te mekkeren... ik vond het maar verdacht. (en zelfs Karsten dacht dat ze het expres had gedaan :-s) Maar over het algemeen kan ik wel goed met haar overweg... als je haar maar veel gelijk geeft en goed naar haar theorien luistert is ze best oke.,..gewoon niet iemand die ik in het dagelijks leven te vriend zou houden:-p

Verder krijgen de geiten orf aan hun tepels. Da’s een besmettelijke ziekte met allemaal korsten en dingen... en da’s natuurlijk niet goed. Om dat binnen de perken proberen te houden willen ze nu ALLE.... jawel... ALLE geitenbabys bij de geiten weghalen... dat zijn er zo’n stuk of 100... nou denkt Karina dat de helft oud genoeg is om op brokjes te gaan, maar dan hou je er dus nog 50 over die ineens allemaal moeten leren melk ergens anders uit te drinken (nou schijnen geiten vrij makkelijk te leren het uit emmers te slurpen, dus laten we daar maar op hopen, want ik ga echt geen 50 flesjes vullen!!)
Dus ik heb meteen Karsten helpen herinneren (Karsten is de gene bij wie je dingen geregeld kan krijgen zodoende) dat ik nog een vrije dag te goed heb, en dat als we die geitjes er NU vanaf halen dat ik die vrije dag wel kan vergeten... dus die krijg ik woensdag JEEJ.

  • 05 April 2010 - 21:53

    Juan:

    Waar is Madelon?

  • 06 April 2010 - 08:15

    Mads:

    Hier

  • 06 April 2010 - 12:35

    Tatiana:

    Hoi Willemijn,

    Dat klinkt alsof je het wel weer naar je zin hebt daar! Hier schijnt inmiddels de zon, bij jullie ook? Hopelijk kun je hier ook nog een beetje van genieten, veel plezier op je vrije dag en werkze!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 97855

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: