Coming to Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Coming to Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Coming to Malaysia

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

03 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nou, de kop is eraf.
Zaterdagavond ben ik nog naar de Pertronas towers gegaan, dat is HET aanzicht van Maleisie, met daaronder een gigantisch belachelijk reusachtig shopping complex met echt alles (van Louis Vuitton en Dolce&Gabbana tot de Marks&Spencers en de Carrefour (ja echt). hema heb ik overigens niet gespot)
Daarna ben ik in het park gaan zitten wachten tot het ging schemeren want dan schijnen die torens heel mooi verlicht te zijn. Maar dat was pas om half 8 (en dus niet 5 uur... er stond me nl van India iets bij dat het veel vroeger onker werd dan in NL maar toen ging ik in de zomer haha) dus heb ik een tijdje op mijn gemakje daar gezeten.
Toen ik wegging kwam er een neger (zo'n echte zwarte :-p) op me aflopen en die zei op de meest verontschuldigende manier "sorry, maar mag ik je wat vragen?"... jahoor... tuurlijk.... "Waar kom je vandaan?"... HUH? die zag ik even niet aankomen. Stom natuurlijk want ik moet inmiddels toch wel weten na Raju, Andreas, Basharat, Naresh, Tazi en nog een berg van die alweer vergeten figuren, dat als ik (mn in het buitenland) ergens niet aangelijnd rondloop, ik binnen no-time zo'n kerel aan m'n broek heb hangen.
Maar goed, aangezien ik an toch geen dringende zaken heb, ben ik wel in voor een babbeltje.
De jongen in kwestie heette "King"... wat??... "King"..... echt waar?? wie heeft dat dan bedacht? "It's because I'm from a royal family" Haha yeah right, en toen konden ze niets beters verzinnen dan "King"??
En toen ik vroeg wat ie hier deed was het "some important business".. Hmm lekker vaag weer, maar dat zou ie later nog wel uitleggen... nou ik kreeg ineens hele "coming to America"-deja-vu's Ik grapte nog of ie misschien Hakim of Jaffe Joffe als extra naam had, maar schijnbaar zat hij niet in dezelfde deja-vu als ik want hij begreep het niet. Naja, heb nog wel even met hem rondgehangen en het was best gezellig, maar na 1 avond ook wel weer genoeg.

Zondagochtend ben ik naar een echte locals markt geweest. Supergroot, maar zo volgepakt dat je er nauwelijks tussendoor kon. Met de meest bizarre dingen, padden/kikkers, levende vissen, vissen in plastic zakjes en een scala aan onderfinieerbare dingen. Erg leuk.... wat minder leuk was dat toen ik terug kwam in het hostel ik ineens zag dat er 2 flinke 'scheuren' in mijn tas zaten. Zo groot dat ik dat echt gevoeld moet hebben als ik ergens achter was blijven haken, en zo recht dat het wel met een mes oid moet zijn gedaan. Het stomme is dat ik echt wel bedacht ben op zakkenrollers... ik had er alleen nooit over nagedacht dat ze ook een mes kunnen gebruiken. Wonder boven wonder is er NIETS uit... dus blijkbaar heb ik toch niet lang genoeg stil gestaan. Maar goed, het was wel even een domper, en dat samen met de jetlag en het wennen aan het alleen zijn, heeft er voor gezorgd dat ik de rest van de middag heb geslapen.
Saovnds heb ik nog wle wat met de meiden van de dorm gedronken en ee nieuwe tas gekocht ;-)

En dan nu dag 3, ik begin eindelijk mijn draai te vinden. Heb meteen sochtends een fire-fly-tour geboekt. Ben daarna met een maffe Filipino naar de lake gardens gegaan (mega grote en goed onderhouden tuin), daarna naar de Batu Caves (hindoe tempel in een grot)
Deze jongen zou bij de Batu caves met een vriend afspreken die ie kende van het... crowdsurfen....huh? Is dat een wereldwijde hobby ofzo? Of versta ik het nu gewoon verkeerd? want later verstond ik goat-surfers... maar van die wist ik niet eens dat ze bestonden. En die vriend (die ook nog een Adonis heette) vroeg meteen of ik ook een ground-surfer was. Ik snapte er nix meer van, maar ze spraken er zo gewoontjes over dat ik het ook niet meer durfde te vragen. Uiteindelijk ben ik er via facebook achter dat het COUCHsurfers zijn.... nou weet ik nog nix :-s

Daarna ben ik mijn fire-fly tour gaan doen, samen met een fransman en een amerikaanse koreaan oid.
Ik had sochtends net de update van mijn moeder gelezen en de foto's van mijn vader daarbij gezien, met daarop een close-up van een voor mij onbekende aap, dus ik was wel lichtelijk jaloers, het was toch best een moi beest. Maar ik heb ze nu ook gezien en het blijkt gewoon de neger-versie van de bruine struikel-aap te zijn die je in India ook veel ziet (het type wat in eerste instantie heel schattig lijkt, tot je iets verder loopt en over zijn 80 vriendjes struikelt die je even niet gezien had, en vervolgens moet je oppassen dat ze je spullen niet jatten) Maar nee, erg leuk om te zien hoor, grappige beesten.
Daarna kregen we echt een super diner bij een chinees seafood restaurant, waar alle levende beesten nog in bakken water rond zwommen/liepen. En ik had al 2 dagen nauwelijks gegeten (warmte, jetlag, onbekend gevoel.... weg eetlust), maar ik heb meteen bijgetankt wat ik de afgelopen dagen te weinig binnen heb gehad. (en voor het eerst krab uit het lijf gegeten... yumm... maar wat een gedoe)
En daarna gingen we met een bootje langs de vuurvliegjes. Echt gaaf man, hele hordes die in de bomen/struiken zitten en dan knipperen, kreeg weer helemaal een kerstgevoel.

Morgen moe tik om 4.30 op om naar het vliegveld te gaan, op naar Sumatra. Helaas zijn Joost en Dina de hele dag druk met van alles, dus ben weer op mezelf aangewezen, maar zo langzamerhand gaat het eigenlijk wel prima.

Ik heb wat foto's op mijn picasa gezet, de ruwe versie, dus echt plaatjes zijn het niet, maar toch voor het idee.... http://picasaweb.google.com/w.deklepper

  • 03 Januari 2011 - 17:15

    Mads:

    Weer een nieuwe dus, die bij het lijstje maffe mannen in andere landen gevoegd kan worden. Ik moet zeggen dat ik lichtelijk jaloers ben als ik dat zo lees, maar ach, ik ga ook over 3 weken lekker standaard op wintersport:-)

  • 03 Januari 2011 - 17:20

    Mads:

    oh en btw: CouchSurfing is het grootste internationale, op internet gebaseerde gastvrijheidsnetwerk. In juli 2010 waren er ruim 2.000.000 leden. Leden kunnen andere leden vragen om overnachting, en men kan aangeven of men een slaapplek ter beschikking heeft voor andere mensen. Ook is het mogelijk om de site te gebruiken om simpelweg mensen te leren kennen op plekken waar men nog niemand kent.


  • 03 Januari 2011 - 20:51

    De Turk:

    `nou de link werk dus niet helemaal je moet de foto hebben na de 2de vreemde figuur tussen de foto's dus foto 23 :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 97856

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: