Het ultieme vakantiegevoel... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Het ultieme vakantiegevoel... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Het ultieme vakantiegevoel...

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

20 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nou, ik heb de nacht met de jongens overleefd. Ik was na mijn internetuurtje nog een stukje gaan lopen en kwam ineens Aleks&Felice tegen, die ik ook in Taman Negara veel had meegemaakt (zwitser&chinese). Dus daar heb ik nog een tijd mee zitten kletsen. Om een uur of 10 ging ik terug naar de kamer en toen ben ik met Peter en Ulle nog bij een strand-bar gaan zitten waar een bandje bij was. Uiteindelijk lag ik na die lange reisdag dus toch pas om 2.30 op bed. Maar heb prima geslapen en de jongens hebben zich prima gedragen... was echt super gezellig.
Toch hebben we de volgende ochtend maar aparte kamers genomen (met name ook omdat er 2 2-persoons bedden in deze stonden en omdat ze echt niet bij elkaar in bed wilden heeft Ulle op het matras op de grond geslapen en is Peter op de bedbodem gaan liggen met een stel kussens.
Om 11 uur ben ik met Felice en Aleks naar de kabelbaan gegaan, die gaat naar het hoogste punt van Langkawi, dus geeft mooi uitzicht. Daar hebben we een paar uur rond gehangen (zat een heel souvenir-dorp bij :-p)
Daarna heb ik me geinstalleerd op mijn nieuwe kamer (daar kon ik sochtends nog niet in), en ach het is goedkoper en het is mijn eigen kamer, maar dat matras is hard aan vervanging toe, je ligt echt in een mega kuil.
Daarna ben ik naar underwwater world geweest. Is gewoon een zee-beesten-park. Wel echt mooi opgezet, en toen ik op een gegeven moment in een klein tuintje liep snuffelde er ineens een otter aan mijn slipper, zo vanuit het niets!
Toen ben ik bij zonsondergang op het strand gaan lopen, wat foto's gemaakt en toen kwam er een Maleisisch kereltje naar me toe die vroeg of ik een foto van hem kon maken (met zijn telefoon), tuurlijk. En vervolgens vertelde hij dat een ander strand veel mooier was, daar konden we wel heen. Achja waarom ook niet ('t was een beetje een iel mannetje, zodoende, ik dacht 'die kan ik wel aan') Uiteindelijk hebben we ergens gegeten (nooit verkeerd, gratis eten :-p) en toen we terug liepen vroeg ie of ie mijn hand mocht vasthouden... nou ik dacht het niet! Maar dat kon toch wel, want ik kende toch niemand hier... haha maar da's niet de reden dat ik zijn hand niet wilde vast houden!! Gelukkig was ie verder niet opdringerig en heb ik hem daarna af weten te poeieren.

En vandaag ben ik op een cruise geweest. Echt super gaaf. Eerst met een bootje een stukje door de mangrove, naar een vis-farm. Waar we een demonstratie spugen hebben gehad van de spuug-vis (die ook een stuk brood van je vingers kon eten 20cm boven het water... dan heb je ineens een vis aan je vinger hangen:-)) en een pijlstaart-rog gevoerd, das maf!! Ohja... en een horse-shoe-crab op mijn hoofd gehad :-p
Toen een stuk verder gevaren waar het ineens barstte van de zee-arenden, echt wel een stuk of 30 (daar schijnt Langkawi ook naar vernoemd te zijn, het is echt NIET bijzonder als je hier zo'n beest ziet)
En toen kwamen we bij ons zeiljacht. Normaal gesproken zijn dit soort tours voor 10-15 mensen, maar we waren nu maar met zijn 3en. En zo hebben we de hele middag rondgevaren, gezwommen en achter de boot gehangen. Echt een prima afsluiting van de vakantie.
Want morgen vertrek ik weer naar Kuala Lumpur en zondagnacht vlieg ik terug naar Nederland (van Kuala Lumpur verwacht ik niet zo veel denderends meer... gewoon mijn laatste geld uitgeven)

Er staan weer nieuwe foto's op mijn site.

  • 20 Januari 2011 - 20:58

    De Turk:

    De volgende keer ga ik mee, na het lezen van je vakantieverslagen benik best jaloers geworden:S
    tot maandag:P

  • 21 Januari 2011 - 18:03

    Loes:

    Nou klinkt super! En heel anders dan de familie heeft gedaan, dus nu kan ik weer jaloers op jou zijn...
    Goeie terugreis en tot volgende week!
    Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 97901

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: