sorry voor de iets vertraagde berichtgeving :-p - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu sorry voor de iets vertraagde berichtgeving :-p - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

sorry voor de iets vertraagde berichtgeving :-p

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

15 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Westbury

SORRYSORRYSORRY!!!!
Maar weet je, er gebeurt dit jaar gewoon weinig nieuws... ik heb nog niet echt iets vermeldenswaardigs meegemaakt en ik denk dat ik na India toch wel een beetje veranderd ben want ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt naar mijn zin heb hier, wat eigenlijk heel raar is want vorig jaar had ik het echt ongelofelijk naar mijn zin.
Ik denk dat een van de belangrijkste dingen is dat ik dit jaar toch weer iets meer werk en iets minder slaap dan vorig jaar, en vorig jaar was al niet echt goed voor mijn nachtrust, dus nu zjin er echt dagen dat ik op koffie loop en een erg kort lontje heb...
Maar daarbij doet Tim me ook ineens ontzettend aan Clementien denken, en hij is denk ik altijd al zo geweest, maar nu valt het me gewoon heel erg op. Hij vertelt je continu wat je allemaal niet goed doet en dat kan ie gewoon niet op een vriendelijke manier, ik voel me soms echt alsof ik hem alleen maar in de weg zit. En daarbij schreeuwt ie heel veel, maar dat komt ook vaak omdat er een trekker staat te ronken ofzo, maar daar kan ik ontzettend slecht tegen.
Na goed, het is soms ook heus wel gezellig enzo hoor, maar al dat negatieve gezeur en te weinig slaap en nix nieuws.... ik vind het gewoon niet interessant meer. (daarbij had ik india na werktijd van alles te doen... hier is sowieso niet echt “na-werktijd” en verder heb ik hier niet echt vriendjes ofzo)
Gelukkig werkt er sinds een half jaar een nieuwe jongen, Tommy, als vervanging van Kevin, en Kevin was een aardige vent, maar met hem kwam ik nooit verder dan wat begripvolle blik-wisselingen als Tim weer es onredelijk was. Bij Tommy kan ik ook echt even flink mijn hart luchten, en bovendien gezellig mee kletsen, dus dat maakt wel een hoop goed.

Een nieuw lammetje 1 is er ook niet... we hebben dit jaar wel weer een melkmachine, maar inmiddels brengt Tim zijn vader echt elk lammetje naar ons toe en is er ook nog een buurjongen die om de haverklap met 2 armen vol lammetjes aan komt zetten, dus in plaats van gemiddeld 10 per week krijgen we ineens 30 nieuwe lammetjes per week... en dat is dus gewoon niet leuk meer, want die komen ook op de meest kutte momenten, waardoor je gewoon weer halve avonden bezig bent lammetjes aan de machine te zetten... en zoals ik laatst hoorde, voor een geweldige winst van... 4 pond per lammetje.... WAT???? Dus er worden dagelijks uren besteed aan die beesten.... voor 4 pond per lammetje?!?! (en ok, bij 150 lammetjes is dat toch al gauw euhh.... 600 pond....maar ik vind het de moeite absoluut niet) en het is dus zo druk dat ik geen tijd heb voor een lammetje nr 1 alhoewel hij zich vorig jaar ook zelf aandiende... misschien gebeurt dat dit jaar ook wel weer.

En dan nog even over de sneeuw die hier ooit was... het hele land in rep en roer, en hier lag er echt een laagje van 3 cm ofzo :-s Dus dat was wel grappig, maar niet echt boeiend (en m’n teentjes vroren er bijna af, dat was ook minder)

Rare mislukte lammetjes hebben we ook nog niet gehad... dus daar is ook nix over te melden... ik had gister een schaap met 2 begin-rottende lammetjes, maar ook die waren er redelijk makkelijk uit te krijgen, gewoon aan 1 stuk, en zo erg stonken ze nog niet, dus ook dat is weinig boeiend.

Wat overigens wel grappig was, we gingen vandaag een horde schapen MET lammetjes naar een ander veld lopen..... de 2 betreffende velden werden alleen maar door een weg van elkaar gescheiden, dus ze moesten ongeveer 10 meter overbruggen....daar zijn we een uur mee bezig geweest :-p naja eerst moeten ze allemaal richting het hek, en dan dus de weg over, maar lammetjes en mama’s raken elkaar dan kwijt en dan krijg je die schapen dus niet naar de overkant, omdat ze terug willen naar het laatste punt dat ze hun lammetje nog zagen, dus dat was nog best een gedoe.

OHJA... en waarom ik deze blog nu schrijf.... (haha dat is stom, was het alweer vergeten)
3 weken geleden kwam er een vriendin van Tim en Caroline over de vloer en die vertelde dat ze half april naar Denemarken ging om op een hele grote boerderij te helpen met lammeren en daar hadden ze nog iemand nodig, dus of ik misschien wilde. Ze hadden 3 grote schuren, 2 voor het aflammeren, en 1 voor “hokjes” waar de schapen individueel met hun pasgeboren lammetjes worden gestopt. Het werk zou dan in roulaties van 2 dagen lammeren en 1 dag hokjes zijn. En die hokjes... wij doen dat dus ook en zolang schaap en lam meewerken is dat prima, maar als je een lammetje hebt wat niet wil drinken of een schaap wat niet stil wil staan, dan raak ik al gauw gefrustreerd... maar goed, 1 x in de 3 dagen.. moet te doen zijn. Maar toen belde die eigenaar me op, met dat ie alleen maar iemand voor de hokjes zocht omdat ie al 2 mannen had maar die hadden het geduld daar neit voor, dus daar moest ie een vrouw voor hebben...... hmm lastig lastig, dus heb een dag bedenktijd gevraagd, want heel leuk en aardig, maar om nou 3-4 weken lang ELLEKE dag hokjes te doen.... klinkt niet bepaald aantrekkelijk, maar toch... het is wel denemarken en weer een extra ervaring. Dus uiteindelijk leek het me toch wel wat, maar toen belde die man dat ie iemand anders gevonden had. Naja.... jammer maar ik kon er dus niet te rouwig om zijn.
En toen werd ik een week later ineens door een vrouw gebeld, die had mijn nummer van die man gekregen en die hadden nog mensen nodig.... en of ik nog vragen had? Ehhh... ja... wie ben jij? Waar gaat het over? Hueh????? Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet helemaal precies hoe en wat weet, maar ik ga dus 14 april richitng denemarken om daar voor een maandje op een boerderij te werken. Het voordeel daar is dat het allemaal best groot is dus dat er meerdere mensen werken, daarbij zijn het diensten, dus je werkt 12 uur maar daarna ben je ook echt 12 uur vrij (JEEEJ!!) en ik krijg mijn ticket, kost en inwoning EN loon!!! (die vrouw beweerde 10 pond per uur.... dat kan ik me dan weer niet echt voorstellen... dan draai je nooit winst... dus zal ze wel verkeerd omgerekend hebben ofzo?!?)
Maar goed, het fijne daarvan horen jullie wel gewoon als ik daar ben.

  • 15 Maart 2009 - 21:35

    Mads:

    jij bent echt maf.. nou dan kan je ook wel mee met mij naar lapland, dan huur ik je in als sjouwer, en je krijgt loon

  • 15 Maart 2009 - 22:46

    José:

    Hoi Wilemaijn,
    Leuk weer wat van je te horen (lezen). Niet écht iets spannends te melden, maar toch... Je bent dus nog een maand in Engeland.Ik vind het heel raar dat die mensen niet zo aardig tegen je doen. Je verzet zoveel werk voor ze. Een beetje ondankbaar , toch? Wel leuk dat Jan en Corry je dan nog net zien voordat je naar Denemarken gaat. Nou, nog veel sukses en sterkte de komende weken en veel plezier in Denemarken! Misschien kun je daar dan wat bijslapen.

    Lieve groet van je tante

  • 15 Maart 2009 - 22:49

    José:

    Sorry, je naam is er een beetje verkeerd uitgekomen, hi, hi.

  • 16 Maart 2009 - 15:52

    Juan:

    Zoveel sorry is nu ook weer niet nodig. 't is gewoon leuk weer eens wat van je te lezen. Maak je niet druk over Tim: zo'n boerderij is waarschijnlijk gewoon een stressbaan: hard werken voor weinig geld. Ik verheug me er op je weer in levende lijve te zien met pasen.
    Liefs.

  • 16 Maart 2009 - 15:58

    Phyllis:

    Hoi Willemijn,
    Wat leuk voor je dat Denemarken toch nog gelukt is! Weet je ook al waar je precies heen gaat? Jikke en Hanneke hebben de westkust van Denemarken langs gefietst 2 jaar geleden, dat was daar erg mooi. En Ron en ik hebben hen toen later in Kopenhagen opgezocht, heel erg leuke stad!!!! Maar daar zal helaas geen boerderij staan..............
    Groetjes,
    Phyllis.

  • 16 Maart 2009 - 16:10

    Ita Kloos:

    heel leuk om weer wat tehoren van je - je wordt steeds wijzer om zo te lezen - -. Het Denemarkenavontuur geeft weer nieuwe "leermomenten" - . Veel succes en tot horens - h.gr.Ita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Westbury

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 97933

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: