De laatste dagen - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

19 Februari 2010 | India, Puttaparthi

Nog maar 3 dagen en dan zit het er weer op en man... heb ik even geen zin om naar huis te gaan!!
Ik ben afgelopen maandagavond weer met de nachttrein terug naar Bangalore gegaan. En aangezien ik een beeeetje op mijn geld moet gaan letten besloten we ook met de trein naar Puttaparthi te gaan (da's taxi voor 22 euro, of trein voor 1,50 :-p alhoewel we wel het goedkoopste kaartje hadden en niet de goedkoopste klasse zaten. Toen kwam de conducteur vertellen dat we pp 1.50 bij moesten betalen, dus ik lachte lief naar hem en zei "tuurlijk", toen zei ie "wacht even 10 minuten, ik ga even mijn ticket-boekje halen"... nooit meer terug gezien - en we moesten nog 3 uur)
En nu weer terug in Puttaparthi, ben inmiddels al weer 2x naar Darshan geweest, en is toch wel echt heel ontspannen, en zo eng is het helemaal niet. Het is net het groot samenspel van het pijpersgilde, d'r zitten vooraan wat kereltjes die muziek maken en zingen, maar alles wat ze zingen wordt na elke regel herhaald dus dan kan je een beetje na-hummen. Is best grappig. En vanochtend was Sai Baba zowaar aanwezig (die is er meestal niet sochtends... houdt van uitslapen denk ik... hij wordt ook al oud :-p)
Waarschijnlijk omdat het tibettaans nieuwjaar is ofzo. D'r hingen ook de nodige decoraties. En om die reden begon Darshan dit keer ook met Tibettaanse monniken die gingen... sja... het leek een beetje "grunten"... net alsof er een stel digeridoos aan het spelen waren, heel laag... en ook niet geheel zuiver, maar wel indrukwekkend.
Daarna was de gewone Darshan, maar omdat Sai Baba er was, was het wel wat onrustiger. Op een gegeven moment gingen er 5 vrouwen weg en dan staan ze ineens allemaal op om verder naar voren te kunnen komen. En je wordt aangerand bij het leven omdat ze allemaal zo dicht mogelijk op elkaar gaan zitten. Maar ik moet zeggen... het begint te wennen, kon me er niet druk om maken. Toen was Darshan afgelopen, normaal hebben indiers de neiging om dan zo snel mogelijk ook weer naar buiten te dringen, maar nu zat Sai Baba er nog, dus iedereen bleef doodstil zitten, was echt helemaal stil... en toen ineens stond er links van me een vrouw op, die al de halve Darshan met een dunne sjaal OVER haar hoofd had gezeten (was me al wel opgevallen, vond het wel maf,maarja, het is me ook een stelletje wacko's, dus ik vond het niet heel vreemd) En nu stond ze op, nog steeds met die sjaal over haar hoofd (was zo dun dat ze er wel doorheen kon zien) en die begon over iedereen heen te stappen... zich langzaam naar Sai Baba werkend. Maar totaal niet agressief ofzo. Dus een van de orde-bewaarder-vrouwtjes stapte op haar af en pakte haar arm vast om haar tegen te houden en tot zitten te manen, en toen sloeg ze ineens een beetje door (en het betreffende vrouwtje was vast ook al 60 dus die had niet zoveel te zeggen). gelukkig kwamen er al snel 7 andere vrouwen om haar te helpen en werd de dame in kwestie - volgens mij een rus - afgevoerd onder luid gejammer. Heel bizar... en het meest rare vond ik eigenlijk nog, dit speelde zich allemaal op zo'n 50meter van Sai Baba af (ik ben echt slecht in schatten, was misschien nog wel minder), en het gebeurde op 10 meter afstand van mij dus om me heen was wel even een hoop oproer en ge-Sai-Ram (dan gaan ze allemaal SaiRamSaiRamSaiRam zeggen om het kwaad te verdrijven ofzo?!? Maar als je naar het podium keek leek het net alsof er niets aan de hand was (ik had namelijk verwacht dat ze hem meteen weg zouden rolstoelen met machine geweren zouden gaan zwaaien ofzo - misschien moet ik niet zoveel tv kijken:-p) Maar toch kwam ik er weer lekker ontspannen vandaan... maar geloof wel dat ik het aangenamer vind als Sai Baba er niet is.
Verder trek ik ontzettend veel op met Vera, de nieuwe Karuna dokter, die zat in mijn eerste jaar, vond haar altijd maar wat vreemd, maar nu blijkt dat we het over zoveel dingen eens zijn... gister gingen we even wat drinken en 4 uur later werden we het restaurant uit gezet omdat ze gingen sluiten.
Jep... ik ga het wel weer missen... Maar vind het ook erg leuk om jullie allemaal weer even te zien.

  • 19 Februari 2010 - 08:47

    Mads:

    oh ik ben weer de eerste die reageert, als jij je vluchtnummer even mailt,smst of doorconnect dan ga ik bedenken of ik op mijn vrije dag bij de gate ga staan. ( ik garandeer niks, als je s'ochtends om 6 uur landt dan sta ik er dus niet!!!!!!!!!!)

  • 19 Februari 2010 - 10:49

    Ita Kloos:

    't blijft boeiend, wat je schrijft - mooi gek je herinnering aan het NPG groot samenspel - het deed je toch ook wat kennelijk - -! Goede reis naar huis en vind weer nieuwe zin!! H.gr.Ita

  • 19 Februari 2010 - 10:59

    Juan:

    Hé Pukkie, wij verlangen er ook naar je weer even in levende lijve te kunnen zien.

  • 19 Februari 2010 - 12:27

    Loes:

    Goeie reis alvast en bereid je voor op alles wat je in India hebt gemist (kou, grijs, saai.....)
    Liefs Loes

  • 19 Februari 2010 - 18:15

    Emiel En Annemieke:

    hoi,willemijn,het waren weer leuke verhalen.Een goede reis terug en veel plezier op je volgende adres.tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 97907

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: