Familie op bezoek - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Familie op bezoek - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Familie op bezoek

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

02 Maart 2008 | Verenigd Koninkrijk, Westbury

Sorry, het heeft even geduurd, maar ik had er gewoon de energie even niet voor.
Dinsdag kwamen mijn ouders er Floris op bezoek en ik was de voorgaande nacht al de hele nacht op geweest, maar de deal was dan wel dat ik de komende nachten niet hoefde zodat ik gewoon lekker bij Floris in bed kon blijven liggen.
Nou wil het feit dat ik niet zo goed ben in iets delen... en ze doen hier aan 2-persoon dekbedden. Dus de eerste nacht heb ik voor geen meter geslapen omdat ik naar mijn zin te weinig dekbed had (ik wil dan ook graag dat mijn nek aan alle kanten wordt ingepakt en bij een 2-persoons hangt er vaak zo'n gat aan de ene kant) De dag daarna mocht ik vrij omdat Caroline niet hoefde te werken en ben ik met mijn ouders en Floris naar Shrewsbury geweest, waar we eerst koffie met lekkere taartjes hebben gegeten en mijn ouders zijn daarna gaan wandelen en Floris en ik hebben de stad een beetje rondgestruind. Dat was allemaal heel leuk behalve dan dat ik een beetje moe was.
Die nacht heb ik weer verrot geslapen (ik dacht dat ik gewoon even moest wennen, en dat was het misschien ook wel, maar als je al maar 6 uur hebt om te slapen dan wil je ook gewoon echt slapen) en de volgende dag was ik echt verschrikkelijk sagerijnig (nee niet zomaar standaard-willemijn-sagerijnig, echt niet te genieten) en dat werd gedurende de dag alleen maar erger.
(Dus ik wil bij deze mijn excuses aanbieden aan mijn ouders en Floris, ik hoop dat jullie het toch over het algemeen wel leuk hebben gevonden)
Maar die nacht daarop heb ik wel goed geslapen omdat Floris zo'n rekening met me hield, waardoor hij vervolgens slecht sliep (maar hij hoefde gelukkig niet om 7 uur op) En de laatste nacht ging helemaal prima, toen hebben we een extra dekbed erbij gehaald :-p
We zijn gisterochtend nog even een echt engels ontbijt gaan eten in Shrewsbury en daarna zijn ze weer naar huis gegaan.

Om op stefan zijn vraag terug te komen, nee we gebruiken geen handschoenen, vruchtwater is toch steriel en je voelt gewoon veel beter wat je doet zonder handschoenen. Bij dat eerste rottende schaap had ik het misschien beter wel kunnen doen, maar ik wist eerlijk gezegd niet dat Tim handschoenen had.
En voor Madelon, ik wilde zeggen dat de kans dat er een rottend lammetje is dat eruit gehaald moet worden niet zo groot is, maar ik had er afgelopen dinsdag weer een (die ik overigens wel met handschoenen heb gedaan, maar die dingen lekken ook nogal makkelijk) en die was zo rot dat toen ik aan het pootje trok het pootje gewoon afscheurde. Die is er echt in 5 stukjes uit gekomen, pootje, pootje, hoofd, ribbenkast en daarna een heel stuk huid (van de ribbenkast) met de rest eraan.
Overigens is het de bedoeling dat de heuvelschapen ongeveer 3 dagen voor Janne en Madelon komen beginnen met lammeren (da's over 2 weken) maar we hebben er inmiddels al een stuk of 30 gehad omdat er vorig jaar een ram-lammetje van iemand anders in de kudde heeft gelopen... die heeft dus flink hard gewerkt. Maar er zijn er vast nog zat over tegen die tijd.

Ik ben trouwens maandag nacht de halve nacht vergezeld door een rat. Ik heb bij ratten altijd het idee dat het van die vieze grote zwarte, met aan elkaar geplakte haren, vieze beesten zijn, die lammetjes opeten. Maar deze was heel mooi lichtbruin en schoon, net een tamme rat. En hij liep een beetje te acrobatiseren over touwtjes en hekjes, was heel grappig. En met die lammetjes deed ie ook nix. Toen ik het aan Tim vertelde zei die: "je had Sam (de hond) erbij moeten roepen"... die had hem vast opgegeten ofzo... da's zielig!!!

Mijn moeder riep vandaag trouwens in Shrewsbury dat ze vond dat Engelsen over het algemeen wel lelijk zijn haha... naja ze heeft wel gelijk. Maar Tim en Caroline zijn niet lelijk.

Nou dat was het weer even voor vandaag.... tot de volgende keer Ohja en Madelon gefeliciteerd met je verjaardag!!

OHJA... ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven een cheque uitgeschreven :-p dat had ik nou nog nooit gedaan. Was voor de neefjes van Tim die voor hem hadden gewerkt. En Tim vindt zijn eigen handschrift belabberd dus ik moet wel vaker dingen invullen die heel euh... 'prive' zijn.. maar was best grappig

(Hmm... ik heb net met een bevruchtwaterde hand mijn haar uit mijn gezicht gestreken... nou is het helemaal aan elkaar geplakt... ieuww)

  • 02 Maart 2008 - 11:05

    Corry:

    Het was geweldig om Willemijn aan het werk te zien met het "lammeren"
    Het is soms een hele klus, die beestjes eruit te krijgen, en ze vervolgens met ademen te laten beginnen, soms best spannend.

    Willemijn baalt echt van als er een dood lammetje is, ook al kan ze er helemaal niets aan doen.

    En het is loeizwaar werk, weinig slaap, de hele dag in touw, en dan nog eens die niuewsgierige familie eromheen, ik snap best dat je een baaldag had.

    Maar we haaden ook plezier: We gingen mee om 70 nieuwe hoogzwangere schapen uit de wei te halen, ze moesten een heel eind over een drukke provinciale weg lopen, zo'n tafereel dat we regelmatig als toeschouwer hebben meegemaakt, maar nu waren wij er dus onderdeel van, als schapendrijvers, want ze mogen geen zijwegen in en zo.
    Floris erachteraan, Jan en ik bij de zijwegen, Willemijn op de quad, nouja, Tim en Kevin(de knecht) waren er ook bij, natuurlijk.
    Het hele verkeer lag stil!

    Jan en ik hebben in die 3 dagen ook nog lekker gewandeld, over de "public footpath"s, veel hekjes over, en ook weer vaak net de verkeerde lijn gevolgd, dus zoeken naar je volgende hekje, of verstrikt raken in een in onbruik geraakte bridle way. Beetje zelf SNP gespeeld dus.

    Ook ons "bed and breakfast" bij Tim en Caroline was super: prachtige slaapkamer met douce en toilet, lekker zelf je gang gaan, thee zetten (de hele dag door) en 's avonds met z'n allen rond de tafel, om b.v shepherds pie te eten.

    We hebben genoten!


  • 02 Maart 2008 - 11:16

    Mads:

    heey,
    lekker die rottende beesten.. je bent me verjaardag niet vergeten!! heel goed.
    nog een weekje.. dan kom ik ook gezellig. moet alleen janne nog even contacteren.

    greetz

  • 04 Maart 2008 - 15:05

    Wilhelmina:

    Nou, nog twee weken en dan kom ik langs. Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat. Vergeet je mijn verjaardag ook niet, zou ik bij jou ook niet doen ;-)

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Westbury

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 98110

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: