Zondag 26 oktober - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Zondag 26 oktober - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Zondag 26 oktober

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

31 Oktober 2008 | India, Puttaparthi

Zo, ik dacht het is weer es tijd voor mijn blog.
Leuk moment want ik sta op het punt een burn-out te krijgen hihiiiii
Heb namelijk al 10 dagen geen vrije dag gehad. Hij had eigenlijk donderdag moeten zijn, maar toen nam Vankatesh ineens een vrije dag, dus ging ik maar wel gewoon werken, kom ik daar aan, is ie er gewoon (hij mocht geen 2 vrije dagen van RhadaKrishna) maarja toen kon ik al niet meer uitslapen, dus ben ik maar gaan werken. Vrijdag had Narishima vrij, gister kwam de indiase dierenarts om een pin in een botbreuk bij een Duitse Dog (ja die hebben ze hier :-s) te zetten en toen we gister na een lange operatie ochtend eindelijk konden lunchen om 14.30 en om 15.00 weer terug op de kliniek waren (ieeeh!! 30 minuten ipv 3 uur vrij!!) vertelde Clementien leuk dat ze voor de volgende dag ook een operatie geregeld had. Gekke is dat ik daarna echt uber-vrolijk werd (leek net of ik bier op had), alhoewel dat omsloeg toen ik om 5 uur naar huis wilde gaan en ik ineens nog de temperatuur moest gaan opnemen van een hond die nix had (behalve een paar scherpe tandjes die ze graag gebruikt) Maar goed, als het goed is ben ik nu morgen of overmorgen vrij.

Ik heb overigens maandag wel een leuke dag gehad. Ze hebben een rabies-vaccinatie actie ingesteld. Dan gaan de jongens de straat op om honden te vangen en te vaccineren en ik mocht de eerste dag mee (en ik vind alles leuk als het weg van de kliniek is, zeker met de ABC-jongens, die zijn heel gezellig als er geen belangrijke mensen bij zjin – als die er wel zijn zeggen ze helemaal niets meer). Die dag werd officieel geopend door een of andere belangrijke indier en er was een fotograaf voor de krant bij, dus ik heb in de Telugu krant gestaan hihiiii, ik weet alleen niet zo goed wat ze er over geschreven hebben want ik snap het niet.

Anderhalve week geleden kwam er op de kliniek een hond die had gevochten en nu had ie een ontploft oog (naja er was gewoon niets meer van over) Toen vroeg Clementien of ik wel eens een oog verwijderd had en ik heb niet gelogen.... we hebben dat op de universiteit wel es op een dooie hond gedaan. Daar heb ik niet bij verteld dat dat al anderhalf jaar geleden was en dat een dooie hond niet bloed, dus dat elke debiel dat kan. Maar goed, de techniek wist ik nog wel.... een klein beetje.... naja het zat vaag ergens in mijn achterhoofd. Dus heb nog even in mijn boek gekeken, daar werd ik niet veel wijzer van, dus met wat er nog in mijn hoofd zat en met wat er in mijn boek stond ben ik maar wat gaan knutselen, en toen ik klaar was, was ik zacht gezegd verbluft van het resultaat, leek net of het door iemand was gedaan die wist wat ie deed!! (na nee, zo erg was het ook niet hoor, ik wist wel redelijk wat ik deed, maar met al dat bloed zie je echt geen kont.... en als het een Nederlandse hond met een eigenaar was geweest had ik het ook echt niet gedurfd, maar he...dit is india) Dus dat was wel weer erg leuk.

Ik ben trouwens laatst ook de Ashram weer in geweest, de eerste keer durfde ik alleen maar naar de vloer te kijken en ik durf nog steeds niet echt mensen aan te kijken, maar ik ben niet bang meer ofzo :-D


Ow... het is inmiddels alweer een week later, heheh. Ik kom niet zoveel meer in de internetshop.
Ik had maandag inderdaad mijn vrije dag, ik ben eerst sochtends heel moedig de ashram ingegaan om de winkel in te gaan (die namelijk echt groot en daar hebben ze veel en het is goedkoper dan buiten de ashram) maar binnen 2 minuten had ik er spijt van, het is zo’n chaos daar, iedereen duwt en dringt voor en mede daardoor is het personeel ook echt niet aardig. Dus ik kwam alweer zwaar gefrustreerd naar buiten.
De rest van de dag heb ik een beetje thuis gehangen en aan het eind van de middag ben ik met mijn beste vriendje naar het huis van iemand anders gegaan om bier en kip te doen (stom hoe leuk het is om iets te doen wat verboden is, want ik heb echt geen behoefte aan elke week bier en kip, maar omdat het niet mag moet het gewoon bijna)
Dit keer was het alleen niet bier, maar bier met whisky (rare indiers, in de brandy gooien ze water zodat het niet zo brandt en whisky wordt in het bier gedaan) dus ik was binnen no-time straalbezopen. Om half 11 (gevaarlijke tijd voor mij om buiten te zijn want IEDEREEN ziet je en dan krijg je dus weer geroddel) ben ik naar huis gegaan, en zoals met de meeste vrije dagen was ik de dag daarna doodop (en iedereen vraagt altijd of ik van mijn vrije dag heb genoten en of ik veel geslapen heb en dan mompel ik altijd maar wat)
En nu zijn we 4 dagen verder en ben ik een beetje ziekjes. Opzich gaat het wel, maar zodra iemand iets van me wil (en dat is nogal vaak) trek ik het niet zo goed meer en nu hebben ze ook nog besloten mijn huis compleet schoon te maken dus kwam ik gistermiddag thuis in een grote stofbende en alles stond buiten, dus echt bijslapen zat er ook niet in. Inmiddels is het wel weer helemaal schoon en heb ik vanmiddag wel bij kunnen slapen (ik was ook echt knock-out) en ik geloof dat ik morgen vrij ben, dus ik hoop dat het daarna weer beter gaat.


  • 31 Oktober 2008 - 15:07

    Willemijn De Klepper:

    Foto's volgen nog, die staan op mijn andere usb-stick *slim bezig*

  • 31 Oktober 2008 - 15:57

    Mads:

    Goed bezig, ik moet nog een weekje en dan ben ik klaar en mag ik stoer doen met een baret op m'n hoofd:-)

  • 31 Oktober 2008 - 20:31

    Tineke:

    Hoezo,met al dat bloed zie je geen kont.Zat je echt wel bij het goede oog????Leuk om weer wat van je te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 98116

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: