Mijn laatste vrije vrije dag - 8 nov - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Mijn laatste vrije vrije dag - 8 nov - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Mijn laatste vrije vrije dag - 8 nov

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

09 November 2008 | India, Puttaparthi

Vanochtend is mijn opvolgster aangekomen en gisteren was dus mijn laatste vrije dag die ik ook echt geheel naar behoeven vrij kon inrichten. En dat hebben we geweten!!
Heel verrassend heb ik die met mijn beste vriendje besteed (aangezien hij de enige is waar ik goeie lol mee kan hebben en die ik bijna helemaal vertrouw) vanaf nu noemen we hem maar Muppet.
Hij had het idee om naar Wonderla te gaan, dat is een pretparkje net onder Bangalore. Dus we wilden sochtends vroeg de eerste bus naar Bangalore nemen (aangezien je er toch wel 4 uur over doet) en die ging om 5 uur. Hij zou me om 4.30 bij mijn huis oppikken dus ik had gezegd dat ie me om 4 uur maar even moest bellen om te checken of ik wakker was (want laten we wel wezen, da’s VROEG!!!), maar om 4.15 had ik nog niets gehoord dus besloot hem maar te bellen. Toen was ie net wakker.... dus om 4.30 stond ie niet bij me voor de deur... om 4.50 belde hij dat ie er aan kwam.... 10 minuten voordat de bus weg ging... ik zag het niet echt meer gebeuren. Dus ik liep vast een stukje de straat uit toen ik een auto aan zag komen, die van zijn broer. Had ie zonder aan zijn broer te vragen de auto mee genomen om me op te halen (hij heeft geeneens een rijbewijs, maar hij rijdt wonderbaarlijk goed – en zijn broer laat hem ook wel eens rijden) maar toen we in Puttaparthi aankwamen reed de bus net weg.
En toen besloten we zijn broer maar wakker te bellen om ons te brengen, betaald hoor, voor een euri of 30, en da’s opzich best een boel geld, aan de andere kant, het was echt een rit van 4 uur en je wordt gewoon voor de deur afgezet dus dat was toch wel heel relaxed (en dan is 30 euro ineens niet zoveel meer – en he, je leeft maar 1 keer)
En we waren mooi op tijd in het park, het is vergeleken bij de nederlandse pretparken niet zo groot, maar het was wel echt super leuk. Ze hebben namelijk een droog en een nat deel. Het droge deel zijn van die kermis attracties waar je door elkaar wordt gehusseld en geslingerd en hoe geweldig ik die vroeger ook vond... na 3 ritjes was ik kotsmisselijk en moest ik een uur gaan zitten :-s
Daarna besloten we dus maar naar het natte deel te gaan. Dat was een soort zwemparadijsje. Een “playpool”, een golfslagbad, en een heleboel glijbanen waar je ofwel zo, ofwel met een 2-persoons opblaasband vanaf moest (en ook echt best wel stijle) en misschien nog wel het leukste, een “rain disco”. Ik vond het echt super leuk, en Muppet helemaal, het leek net of ik met een kleuter op stap was, hij was echt aan het schateren soms (maar goed, hij heeft dan ook niet heel veel dingen meegemaakt in zijn leven)
Om een uur of 4 hadden we het wel gezien en we kregen het ook wel een beetje koud , in India zwem je namelijk in kleren en het water was echt super lekkere temperatuur en in de zon was het ook geen probleem maar als je in zo’n huisje voor een glijbaan stond te wachten, uit de zon, in de wind, dan was het toch wel koud (en die kleren drogen dus ook niet echt ofzo)
Daarna zijn we naar Bangalore-centrum gegaan. Daar zijn we naar een chinees restaurant gegaan waar een vriend van Muppet werkte, ene Raju.
Muppet wist verder niets over het restaurant en toen we daar binnen stapten zag het er echt belachelijk chic uit, maar Muppet zei “Doooon’t worry”, ja lekker makkeljik voor hem om te zeggen, het is MIJN geld waar het over gaat. Maar goed, de prijzen vielen uiteindelijk redelijk mee en we hadden toch niet echt honger dus we namen eerst fried chicken wonton’s en daarna een of andere notenrijst en lamsvlees in een sausje.
Muppet had heel even met die vriend staan praten (die hier “Binoy” heette... lekker vaag weer) maar ook eigenlijk helemaal niet zo lang. Eerst werd mijn servet kundig op mijn schoot gedrapeerd en toen kwam er een obertje met 2 glazen chinese milkshake aanzetten, hmmm dat hadden we niet besteld toch?? “With compliments of the chef”... okeej sure. En daarna kwam er een bord met de chicken-nog-wattus. Oh en een bord met dumplings.... oooookeej. En toen 5 minuten later kwamen er fried chicken wontons... OHJA... dát hadden we besteld!! Dus na die dingen zat ik eigenlijk al behoorlijk vol en toen kwam de rijst en de lam nog. Dat kregen we niet eens op dus iets na hoefden we ook niet.... wrong again... toen kregen we nog een bord met sja wat was het, een soort zoete krullen met ijs. En ik had helemaal niet het idee dat ze nou zulke dikke vriendjes waren, maar op een of andere manier kom ik altijd in van die gekke situaties terecht met Muppet, zo grappig!! Dus we hebben maar een flinke fooi gegeven.
Daarna zijn we naar een bar gegaan “Le Rock”, wederom behoorlijke prijzen, maar een erg gezellige barjongen die de boel wat opvrolijkte met goocheltrucjes (waardoor ik een glas brandy moest kopen/opdrinken omdat ik niet geloofde dat ie met een sigaret een citroen kon doorsnijden) ’s avond laat heeft Muppet zijn broer ons weer naar huis gebracht en lag ik weer heerlijk uitgerust van mijn vrije dag om 3 uur snachts eindelijk in bed, ach naja... slapen kan altijd nog, ik heb in ieder geval weer flinke lol gehad!!

  • 09 November 2008 - 08:27

    Willemijn De Klepper:

    Oh die foto va Basharat was de avond voor we weg gingen, ik zocht namelijk een bescheiden t-shirt om in te kunnen zwemmen, en toen trok Basharat terplekke zijn t-shirt uit, dus toen heb ik hem mijn sjaal aangeboden (en toen kwam er net iemand zijn winkel binnen hahaha)

  • 09 November 2008 - 13:15

    Ita Kloos:

    dag Willemijn - reuze dank voor je prachtige verhalen - ik vond het erg leuk ze te mogen lezen. Goede reis verder! groetjes ita

  • 12 November 2008 - 14:07

    Juan:

    Noem je 'I am famous' bescheiden?

  • 15 November 2008 - 16:47

    José:

    Allereerst, sorry Willemijn, dat ik op vele verhalen geen reactie heb gegeven :-(
    Ik heb ze wel allemaal met veel plezier gelezen!
    En nu..... het zit erop, tenminste je werk daar.
    Ik hoop dat je dit nog leest, want ik wil je graag een hele fijne, gezellige tijd toewensen samen met Jan en ook voor een paar weken met Joost.
    Het zal een leuk weerzien zijn na zo'n lange tijd.
    Wij vinden het ook super om je met de Kerst weer bij het familiediner te zien. Nogmaals heel veel plezier nog daar!!!!
    Liefs José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 98115

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: