Wat doen Indiers het allerliefst - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Wat doen Indiers het allerliefst - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Wat doen Indiers het allerliefst

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

10 Januari 2010 | India, Puttaparthi

Sja, dat kunnen natuurlijk meerder dingen zijn, zich elke avond bezatten, buitenlanders lastig vallen, boeren en rochelen.... maar op nummer 1 staat toch wel in de rij dringen. Dus vandaag heb ik een dagje rij-dringen gedaan. Het werd me alleen anders aangesmeerd. Muppet ging nl met zijn familie (moeder, 2 tantes en een soort halfzusje plus klein jongetje) naar Tirupati want daar staat een geweldige tempel, naar het scheen. Tirupati, klinkt best als Puttaparthi... maar dat wil niet zeggen dat het in de buurt is... het is namelijk 8 uur in de taxi, gelukkig hadden we een taxi waar wel 10 mensen in pasten... voor indiase begrippen, nederlanders zouden er voor zo'n rit hooguit 4 in stoppen :-p Dus lekker op elkaar gepakt richting Tirupati, om 8 uur savonds. Er gebeurde me net iets te veel om te ontspannen dus ik heb ook niet geslapen (die indiers kunnen volgens mij staand nog slapen) En vanochtend om 3 uur kwamen we aan, dan moesten we een kaartje kopen, maar dat loket gaat pas om 5 uur open. MAar toch maar vast in de rij gaan staan, want het zou nog wel drukker worden. Gelukkig viel het dringen op dat moment nog heel erg mee, de helft zat of lag te slapen. Maar om kwart voor 5 kwam er een kereltje de datum op een bordje schrijven en dat was zo interessant dat het dringen begon, en toen het loket ook echt open ging was het feest. Gelukkig ging het vrij snel, het was een kwestie van 50 roepie geven en dan werd er een foto van je gemaakt met een soort webcam... huh?!?! Naja het zal wel.
Vervolgens terug in de auto de 28km lange weg de berg op, maar meteen aan de voet was een controle post, allemaal de auto uit, fouilleren, tas door de rontgenscanner en auto uigeplozen (naar wat ik begreep waren ze vooral opzoek naar sigaretten?!)
Terug de auto in en omhoog. Daar gingen we eerst douchen en schone kleren aandoen, voor we de tempel ingingen, maar de publieke douches waren zo goor dat Muppet niet wilde dat ik daar in ging dus regelde hij voor een belachelijk bedrag een kamer waar we mochten douchen (en dat was me een ranzige kamer, het rook vochtig en schimmelig... ik durfde bijna niet op het bed te gaan zitten... ik wil niet weten hoe die publieke douches eruit zagen)
Gedouched en wel naar de volgende rij. Om de tempel IN te mogen. Na een kwartier schuifelen moesten we de kaartjes laten zien en dan werd dus meteen gekeken of je wel matchte met de foto, vervolgens kreeg je een stempel op je kaartje, 5 meter verder dringen kreeg je nog een stempel. Weer een stukje schuifelen en toen werd het kaartje ingescheurd en kregen we nog een keer fouilleren en een detectiepoortje... en waar was dat nou allemaal voor?!? om in een half uur geduw en gedring midden in de tempel te komen, bij het gouden gedeelte waar.... Venkateshwara naar ik meen stond, waar je dan helemaal geplet werd en dan mocht je even je eer aan hem betonen.... ik vond het maar nix, dus heb even gekeken en doorgelopen, wat door de helft van de bewaking weer niet zo op prijs gesteld werd omdat ze allemaal gebaarden dat ik nog een keer moest... dacht het niet... ik ben er achter dat ik er toch echt niets mee heb!
Bij het naar buiten gaan drong er een weeige lucht mijn neus binnen en toen zag ik dat er kleine bakjes rijst werden uitgedeeld... niet zo netjes, maar ik hoefde dat toch echt niet... blegh.
Nou en toen konden we dat hele prutstuk weer terug rijden.
Toch was het wel grappig hoor, het deed me een beetje aan de efteling denken alleen dan met iets meer dringen (want ze zijn gewoon echt zo hyperenthousiast) en zonder attractie aan het eind :-p

Maar goed, leuk om een keer te doen, maar dit was meteen de laatste keer.

Foto's nog niet zoveel gemaakt, sorry :-(

ciao

  • 10 Januari 2010 - 16:33

    Mads:

    Hmm, het is grappig om te lezen maar het lijkt me toch echt helemaal niks. Dan ga ik toch liever schaatsen in de vrieskou van Nederland achter me huis:-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 98122

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: