Op reis - Reisverslag uit Goa, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Goa, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

18 Januari 2010 | India, Goa

Donderdag avond gingen Muppet en ik op reis. Als eerste met de sleepertrein naar Hampi. Die trein zou om 1.55 snachts vertrekken vanuit Dharmavaram, dus Bapi zou ons daarheen rijden. Da's ongeveer een uur rijden, dus (??) gingen we om 23.30 van huis weg. Daar aangekomen waren we natuurlijk veel te vroeg wat Bapi en zijn vriend als uitgelezen moment zagen om aan de brandy te gaan... achja waarom ook niet, ik hoef toch niet met ze mee terug te rijden :-p En ik moet zeggen, na 3/4 flesje... ik heb echt prima geslapen (dwars door m;n wekker heen weliswaar, maar Muppet werd gelukkig wel wakker)
In Hampi een kamer gevonden en elke keer weer die hele heisa van het registreren, paspoort en visum nr en aanschaf en verloop datum, plaats, waar kom je vandaan, waar ga je naar toe en wat ga je daar doen (op een gegeven moment word je wel wat makkelijker met invullen) en blijkbaar moet je in Hampi oko bij de politie registreren (weet jij daar iets van pap?... we hebben het iig niet gedaan, dus hoop dat ik ooit het land nog in mag :-p)
Toen smiddags naar een waterval gelopen, bleek nog 3 km te zijn door raar drassig gebied, maar er drong zich al gauw een gids op, dus toen ging het vrij soepel. Echte watervallen waren het niet, maar wel raar gevormd uitgesleten steen. Helemaal aan het eind was de gids klaar en vanuit het niets (ik heb echt geen flauw idee waar ie vandaan kwam) stond er ineens een kereltje die ons wel terug wilde brengen met zijn coracle (zo'n rond bootje)... voor veel te veel geld natuurlijk. Maar toch maar gedaan, sja... 't is dat of 3 km terug lopen en ach... veel is nog steeds niet veel hier.
De volgende dag een motor gehuurd want Muppet zegt dat ie niet kan fietsen... nou had ik hem nog nooit op een motor gezien dus was wel even huiverig... dat werd nog iets versterkt toen ie vertelde dat ie pas 1 keer een echt ongeluk had gehad, waarbij ie een maand alleen maar heeft gelegen omdat lopen teveel pijn deed. Maar verder, op die ene keer na dat ie tegen een muur was gereden en zijn broek kapot was en zijn halve arm open lag (zo gerepareerd in het ziekenhuis) is er echt nooit wat ergs gebeurd... Ik heb hem maar niet harder dan 50 laten rijden :-p Maar ging helemaal prima hoor.
's avonds in de sleeperbus naar Panaji. Ook weer een ervaring apart, een bus waar je in kan liggen, per 2 personen op 1m breed en je moet niet claustrofobisch zijn, en al helemaal niet nadenken over wat er gebeurt als de bus tegen een boom zou rijden... maar goed over dat soort dingen moet je uberhaupt niet nadenken in het indiase verkeer.
Om 5.30 in de ochtend kwamen we aan in Panaji... dan is dus alles dicht en nog donker en je hebt geen idee waar je heen moet. Maar toen vonden we een guesthouse wat open was. En die hadden toevallig nog 1 kamer over... totdat ze er achter kwamen dat Muppet niet mijn tassendrager was, maar dat ie ook daadwerkelijk op de zelfde kamer zou slapen. Toen mochten we daar niet slapen. Dus ik vroeg nog heel onschuldig "why?" Zegt die kerel met zo'n boos gezicht (en dan vind ik indiers dus wel eng) "Because I'm the owner, that's why!!" Na goed, dus maar weer weg gegaan en gewacht tot het 7 uur was en toen kwamen we meteen al wat anders tegen waar we wel gewoon in mochten.
Helaas is ook in India alles dicht op zondag, behalve in Panaji de, blijkbaar legale, wineshops, waar ook meteen heel mannelijk Panaji rondhangt. Dus even ontbeten en verder niet zoveel gedaan. Toen smiddags naar de film gegaan (Wederom hindi, maar ik begin er wat meer van te begrijpen dus was erg leuk) en savonds een minicruise van een uur. Had verwacht dat het wel niet veel voor zou stellen aangezien er echt geen hond op straat liep (naja die dan nog net wel haha) Maar toen we daar 's avonds aankwamen stond er een hele rij indiers en zat die boot toch nog best vol.
Aldaar werden er wat lokale dansen op gevoerd, afgewisseld met dat het publiek mocht dansen (gewoon disco, niet die lokale dingen) en dat was best leuk - moet zeggen dat ik wel even een biertje nodig had voor ik tussen de indiers durfde te gaan staan, maar uiteindelijk was het een geslaagde avond.

En vandaag zijn we naar Anjuna beach gegaan. Dit keer hadden we van te voren maar even gebeld of het geen probleem was dat ik daar met een indier zou zitten (of eerder andersom) maar dat was allemaal prima. Dus nu 3 daagjes strandhangen (of naja... ik geloof dat er morgen alweer een motor gehuurd gaat worden)

Afijn, zo gaat het op het moment... heb niet heel veel internet toegang dus foto's wil niet echt vlotten, heb er nu net 3 bij gezet :-s

  • 18 Januari 2010 - 14:51

    Juan:

    Wordt het dan niet eens tijd dat Muppet zijn rijbewijs gaat halen. Mooie foto van de Hampi waterval, heb ik niet gezien. De zee bij Varkala was donkerblauw en ik heb me ook niet bij de politie gemeld in Hampi. Heb je er niet meer foto's gemaakt?

  • 19 Januari 2010 - 15:23

    Renske:

    registeren bij de politie??? ik weet van niks , hahaha!

  • 23 Januari 2010 - 16:36

    Loes:

    Ha Willemijn geniet weer van je verhalen! Zit hier met een glaasje wijn, dikke trui en de kachel hoog om het een beetje warm te houden en lees dan jouw verhalen over een andere wereld.....
    Leuk leuk leuk!
    Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 97956

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: