Terug thuis. - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Terug thuis. - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Terug thuis.

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

02 Februari 2010 | India, Puttaparthi

Een van de redenen dat ik graag rond deze tijd naar India wilde, buiten het feit dat mijn tijdelijke baan toch net afgelopen was, was dat ik mijn verjaardag graag hier wilde vieren. Ik heb nooit zoveel met mijn verjaardag maar om de jongens van de kliniek een goed stuk taart te geven leek me wel leuk (aangezien ze dat waarschijnlijk bijna nooit eten)
Het plan was dus ook om 27 januari in de sleeperbus terug naar Bangalore te gaan en dan 28 januari van Bangalore naar Puttaparthi. Allemaal heel leuk bedacht... en tot Bangalore ging het ook goed, en daar zou Bapi ons oppikken. Maar toen we bij hem in de auto zaten zei ie "Waarom blijven jullie niet een paar dagen in WhiteField, is van alles te doen en ik heb nog wat zaken hier" (White Field is 2e thuis basis voor Sai Baba en ong 20km van centrum van Bangalore af) En hij zou ons wel de leuke dingen laten zien... nou vooruit dan maar, ik kan over 5 dagen ook nog wel doen alsof ik jarig ben. Dus op naar White Field.
De eerste avond hebben we wat rondgeshopt in een groot winkelcentrum. Daarna wat gaan eten en drinken. En vervolgens nog een uur rond gereden tot het 12 uur was en dus het begin van mijn verjaardag. Stelde niet veel voor maar was echt supergezellig. (Bapi heeft me toen overigens nog verschrikkelijk uitgelachen.... Ik was iets aan het vertellen, geen idee meer wat maar ik was dagen aan het tellen ofzo, dus ik wees met mijn rechter wijsvinger naar mijn linker duim, toen mijn linker wijsvinger, gevolgd door de middelvinger... terwijl ik "maandag, dinsdag, woensdag" zei, braaf zoals ik dat in groep 1 geleerd heb... begint ie me toch hard te lachen, met een "What is this?!?" er tussendoor geschaterd.... blijkt dat indiers met 1 hand tellen, ze wijzen de streepjes tussen de vingerkootjes aan met hun duim... en ik dacht dat ik ze toch redelijk in de gaten had inmiddels... naja weer wat geleerd... overigens kan je op die manier tot 20 tellen op 1 hand!!)
De volgende dag ben ik met Muppet naar de stad gegaan, weer wat rond gehangen en uit eindelijk bij "Le Rock" uitgekomen, onze favoriete tent in Bangalore, met een gezellige barjongen die echt geweldige cocktails maakt en de bar voor je in de fik zet :-) Bapi zou eigenlijk mee zijn gegaan maar die was ineens heel druk, dus die zou ons de volgende dag naar een disco meenemen. (wel een die om 11 uur dicht gaat :-s) Maar vanaf toen liep het allemaal wat anders, want die middag had ik met een vriend van Bapi afgesproken - ken hem overigens niet via Bapi, maar da's een ander verhaal- En daar even wat mee gedronken en toen kwam Bapi langs, die ook wat dronk en vervolgens riep dat ie naar Puttaparthi moest voor een klant... maar geen plek voor Muppet en mij. Dus nu zat ik in dat stomme White Field, terwijl Bapi en die vriend weggingen!! Dus ik was wel even pissig dat ik niet meemocht, ik zat daar niet voor mijn eigen lol. Achteraf gezien ben ik blij dat ik er niet bij zat want ze waren nog geen 5km ver en toen heeft ie een andere auto aangereden, niets ernstigs maar auto in beslag genomen door politie en 150euro boete.
Gelukkig had ie hem 2 dagen later terug en ben ik nu weer in Puttaparthi.. en ga morgen taart naar de jongens brengen... Jeeeej.

Overigens.... Madelon, ik drink echt laaaang niet elke dag, maar in White Field was echt geen f*ck te doen)

  • 02 Februari 2010 - 13:39

    Corry:

    Nou, wij hebben je verjaardag al dik gevierd hoor: met Joost en Maarten gedineerd.
    Jan had gekookt, en het was echt super lekker! Een recept van een Engels Indier, fo een Indische Engelsman, doet er niet toe, heerlijk vis, met veel indiase kruiden.
    Apple crumble toe, maar we hadden zoveel, dat we vandaag nog een keer apple crumble bij de koffie met Peter konden nemen. Wederom erg lekker.
    Veel plezier met je taart, morgen!

  • 02 Februari 2010 - 13:44

    Gefeliciteerd:

    Ja, alsnog gefeliciteerd! Ik was je niet vergeten, maar had niet meer je mobiele nummer daar! Wanneer kom je ook alweer terug?

    Groeten, Martijn

  • 02 Februari 2010 - 19:45

    Mads:

    Nee maar uit die smsjes leek het alsof je alleen maar drinkt:-P en dat tot 20 tellen op 1 hand mag je me toch eens leren, zoals je het nu beschrijft heb ik het geprobeerd maar zoals te verwachten snap ik het niet:-)

  • 03 Februari 2010 - 12:51

    Ita Kloos:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    ( het was de 29e he!)goede reis terug !! groetjes ita

  • 03 Februari 2010 - 12:51

    Ita Kloos:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    ( het was de 29e he!)goede reis terug !! groetjes ita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 97964

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: