Weer een vrije dag - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Weer een vrije dag - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Weer een vrije dag

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

29 Juli 2008 | India, Puttaparthi

Zondag was mijn vrije dag en aangezien Mildred wilde shoppen en inkopen ging doen voor haar feestje wilde ik wel mee.
We begonnen met een ontbijt in Sai Surya. Poori, dat zijn 2 lappen deeg die gefrituurd zijn... echt gigantisch vet, wel lekker, maar als ontbijt toch een beetje raar (maar ik had om half 7 al een banaan en wat yoghurt op)
Daarna gingen we naar een sjalen winkel waar Mildred de sjalenjongen als paspop gebruikte (naja en dan uiteindelijk mij ook even, om te zien of het voor een vrouw dan ook goed zou staan)
Vervolgens kwamen we bij een mannetje terecht met tibetanse klankschalen en die wilde Mildred’s karma (of iets in die richting) gaan lezen, maar ik was in een hele melige bui dus ik had verschrikkelijk moetie om mijn lach in tehouden.
Ze moest haar ogen dichtdoen (stel nou dat je in je eentje zit, ogen dicht, wachten, wachten, hmmmm, ogen open, mannetje weg, tas weg... hihi) en toen ging ie met een stok met een leren bekleding langs de rand van die schaal wrijven en kwam er een mooie toon. Toen bracht ie de schaaal dichter bij haar hoofd (stel nou dat ie nu – ze ziet toch nix – ‘pok’met dat ding op d’r hoofd pokt... heheh) en toen ging ie mostebeurt aan de linkerkant, rechterkant, achter en voor haar hoofd met die klankschaal (woeps, hij raakte haar hoofd er even mee aan, dat zal raar voelen, dat trillen) en af en toe wiepr ie mij een serieuze, geconcentreerde blik toe (heheh... OH... serieus geboeid gezicht trekken.... oeps) Vervolgens ging de schaal naar onder haar kin en nog wat lager en nog wat lager (hmm... of zou dit gewoon een goed excuus zijn voor handtastelijkheid? :-p) en vervolgens ging ie weer terug naar haar hoofd en gaf nog een interessant effect door zelf op een nader toon mee te zoemen (haha, hij kan geen toon houden) En toen was ie klaar en ging ie wat dingen over Mildred’s persoonlijkheid vertellen en zij was er echt verbaasd over hoezeer dat klopte.
En toen wilde ze dat ik het oko deed. Ik wilde het eignelijk niet omdat ik veel te veel rare dingen dacht en bang was dat ik in de lach zou schieten maar het was ook wel weer interessant om te zien hoe precies ie was bij mildred en hij had ook nog een soort weuh... stafje, met een bol bovenop en een punt aan de onderkant van een bepaald soort steensoort, dat ding had zo bij de lord-of-the-rings-set achterover gedrukt kunnen zijn. Dus dan zou ie die bij mij gebruiken. Oke...
Ogen dicht (dicht!... ontspannen!!... nou... GA DICHT!!... goed, dit moet maar goed genoeg zijn) ..... ...... ...... ..... (okee, ik hou er niet van mijn ogen dicht te hebben) ... Oh en daar voelde ik de punt tegen mijn voorhoofd... (hmm als je nou met een hamer hard tegen de achterkant slaat.... zou je daar een moord mee kunnen plegen??.... oeps... concentratie!) en op verschillende andere punten op mijn gezicht.... (hmm , die punt is best hard, ik vind het nog niet echt wat) ... Oh en nu wat strepen op mijn lijf... (Het is toch nog wel steeds die staf he?? Niet dat ie stiekum een viltstift heeft gepakt hihih) en over mijn rug omlaag ... (hihi... naar het cellulitisgebied, misschien kan ie met zijn frodo-stokje mijn cellulitis wel wegzapen haha)... en langs mijn zij... (iehh niet daar, daar kan ik niet tegen!!)... en toen ineens, van uit het niets, stak ie de bol-kant in mijn oog – of naja, hij legde hem erop, maar dat was net iets te veel – toen schoot ik in de lach. Naja ik heb maar egzegd dat ik het niet zag aankomen, schaamde me wel een beetje, en de rest van de sessie heb ik maar hard op mijn lip gebeten.
Vervolgens ging ie mijn karma lezen, maar ook dat was geen succes. Naja, hij probeerde positieve dingen te zeggen en laten we wel wezen, dat is niet zo makkelijk bij mij, althans, de probleem gebieden zijn een stuk makkeljiker op te noemen.
Hij begon er al mee dat ik een zacht persoon was.. (Wahaha... ik zie nu iedereen die dit leest in de lach schieten :-p) en dat het in mijn leven voor mij belangrijk is dat ik veel liefde ontvang en geef (nouja, daar kan ik wel inkomen, het is misschien niet zo duidelijk, maar dat zie ik nog wel)
En toen wou ie weten waarom ik zo boos was... boos??... BOOS??? Waar haalt ie dat nou weer vandaan, ik heb in geen tijden zo’n lollige bui gehad)
Nouja, toen heeft ie nog zo’n 10 minuten rond/langs mijn hoofd gekeken (alsof er een zwerm vliegen omheen zoefde) en nog wat andere onzin verkondigd, maar ik had mijn geoof een beetje verloren. Hij had alleen maar hoeven zeggen “Je hebt een concentratie-probleem” en ik had hem de hemel ingeprezen.

Daarna zaten er we nog over te denken om allebei een klein klankschaaltje te kopen en Mildred had wel eens bij zo’n grote schaal gezien dat ze er water in deden en dat het water dan ging ‘dansen’ (omhoog springe enzo) dus wilden we weten of dat bij die kleine ook kan. Tuurlijk, dus ging ie een fles water halen.
Water in het schaaltje, stokje elkangs, zoemmmmmmmm...... nix.
Beetje water eruit, zoemmmmmmmm... nix.
Water er weer in, zoemmmmmmm.... “LOOK!!” ... ja.... doen we, maar er spettert nix.
“Look, the water is vibrating!” Dus Mildred en ik bogen ons nog wat verder voorover, misschien zie je het alleen van heel dichtbij. Nou, ik zag toch echt nix, dus ik keek voorzichtig naar Mildred en aan haar gezicht te zien zag die ook nix.
Hij probeerde het nog te redden door een steentje in het water te gooien en te zeggen dat dat het geluid van de kosmos was.... heuh??.... ja, het geluid van de aarde die draait in de kosmos..... oke, tijd om te gaan.

Daarna zijn we nog even langs Karan gegaan voor een kleedje en die wilde ons wel aan bier helpen, dus dat was ook wel handig... gewoon vlakbij huis afgeleverd. (moet namelijk ergens anders vandaag komen, in Puttaparti kan je het niet krijgen)
En toen savonds om 7 uur begon het feestje. Er waren een stuk of 10-13 indiers (kan het zo snel even niet bedenken) en we hadden 8 liter bier geloof ik, en wat sjips achtige dingen, nou binnen 45 minuten was het allemaal op!! Het vloog er echt doorheen (nu goed, voor een nederlands feestje zou ik het ook wat weinig vinden, maar dan nog zou het niet ZO snel op zijn toch??) Daarna hebben ze nog allemaal foto’s gemaakt en daarna zijn ze naar huis gegaan, om half 9 waren ze allemaal weg en was het huis weer opgeruimd :-p Maar het was wel supergezellig (en dat indiase bier komt best aan, dus wat dat betreft heb je ook niet veel nodig)

  • 29 Juli 2008 - 13:49

    Mads:

    Die vrolijke bui bevalt me wel geloof ik. Een dorp/stad zonder bier:-S hoe overleef je dat!!:-P

    Greetz

    ( haha nu ben ik weer de eerste)

  • 29 Juli 2008 - 13:51

    Willemijn:

    Jah, ik had de foto's nog niet eens geplaatst!!

  • 29 Juli 2008 - 21:14

    José:

    Hoi Willemijn,

    Zijn er nog meer van die klankschalen figuren bij jou in de buurt?
    Je zou het nog eens bij een ander moeten laten doen. Kijken wat daar uit komt.Een soort van second opinion.
    By the way. Neef Arjan heeft vandaag bij het snowboarden in Zoetermeer zijn onderarm gebroken. Wel balen voor hem want hij gaat a.s. dinsdag op vakantie (zee en strand) in Bulgarije.
    Over een paar dagen moet er weer ander gips om en dan vraagt hij of ze er zwemgips om kunnen doen. Dat schijnt te bestaan.

    Groetjes

  • 01 Augustus 2008 - 15:19

    Tineke:

    Ik vind het leuk,klankschalen.In de wereldwinkel hebben we een kleine.16 euro!!Leuke foto's.Is de hond niet een beetje mager??
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 97921

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: