Daar gaan we dan - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan - Reisverslag uit Nieuwerkerk a/d IJssel, Nederland van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

26 Juni 2008 | Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Zo, de zenuwen beginnen nu toch wel een beetje toe te slaan. (ik vlieg vanmiddag om half 6)
De tas is gepakt. Nadeel was dat ik op de heenweg, omdat ik via Londen vlieg (en dus maar gewoon een korte-afstands-vluchtje), maar 20 kilo bagage mag en ik al 2 diergeneeskundige boeken mee wil die samen 9 kilo wegen :-S nou ben ik de beroerdste niet en als het moet betaal ik wel bij hoor, maar ik vond het gewoon stom geregeld. Dus naja eerst maar gewoon alles in mijn tas gepropt tot ie vol was…..18 kilo. Tss, dat is stom…. al zou ik 28 kilo willen, ik krijg het gewoon niet in mijn tas!! Nou moet ik daar wel bij zeggen dat 1/3 van de ruimte in beslag wordt genomen door doosjes met anti-vlooien middel (afdankertje van een dierenarts in Nederland) Dus op de terugweg ga ik toch echt voor die 28 kilo (want terug mag ik die wel hebben):-D
Mijn visum heb ik dinsdag opgehaald, dus ook die heb ik in bezit… beetje jammer dat ie 3 dagen te kort geldig is, maar da’s van latere zorg..
Ook alle prikken heb ik inmiddels gehad, dus mij kan nix meer gebeuren…. of naja, als ik maar wel voor het eten mijn handen was, oh… en natuurlijk anti-muggenmiddel opsmeer met 30% DEET voor de Dengue-mug, die is actief vanaf ongeveer 5 uur sochtends tot zonsonderdag en brengt knokkelkoorts over, ohja, en dan uiteraard ook nog anti-muggenmiddel met 40% DEET want die is tegen de Malaria mug, maar die is van zonsondergang tot ongeveer 5 uur ’s ochtends actief. Maar goed, ik ben bepakt met een zak vol DEET en een klamboe met een of andere spulletje geïmpregneerd tegen de muggen, dus dat gaat goed komen. En ohja… water alleen uit flessen met gesloten verzegeling enneuh, geen eten kopen bij van die kereltjes waar alles al de hele dag in de zon ligt (overigens heb ik mijn lijf daar alvast op voorbereid :-p). Oeh… en GEEN lichaamsdelen in zoetwaterplassen steken, daar zit namelijk ook een vies beest in waarvan de larven door je huid naar binnen gaan… juist….. *slik*….en dan heb ik nog een lading “orale rehydratie vloeistof” en pillen tegen reizigersdiarree… (pfff, ik krijg al diarree als ik mijn eigen verhaal hierboven terug lees :-p).. en dan afgezien van alle medische dingen waar ik rekening mee moet houden, hebben die Indiërs ook nog een hele gebruiksaanwijzing….

Al met al, zal ik proberen snel een bericht vanuit daar te sturen om te vertellen dat ik nog leef en dat het allemaal wel mee valt :-p

Op mijn Nederlandse mobiele nummer ben ik niet bereikbaar daar (kost 2,50 om een smsje te sturen of te ontvangen!!) maar als het goed is is er daar wel een telefoon en neem ik misschien wel een indiase simkaart, maar dat moet ik daar allemaal even bekijken, dat komt allemaal hier te staan.

  • 26 Juni 2008 - 07:37

    Teun:

    goede reis en wat de muggen betreft: gewoon terugsteken. De gebruiksaanwijzing van de Indiers ben ik overigens wel nieuwsgierig naar. Trouwens, heb je die van jou ook bij je? ....... Geintje!!!!

  • 26 Juni 2008 - 07:38

    Sara:

    Heel veel plezier! En wie weet tot daar

  • 26 Juni 2008 - 08:11

    Greppeldel:

    Je kan het! Veel plezier, doe voorzichtig en ik zie je daar.

    Toedels :-)

  • 26 Juni 2008 - 09:37

    Erik & Anneke:

    Goede reis!

  • 26 Juni 2008 - 09:53

    Mads:

    tot straks!

  • 26 Juni 2008 - 16:06

    Monique Van Der Meer:

    goede reis en veel sucses, ik ging 25 jaar geleden per auto naar Delhi, dus ben benieuwd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwerkerk a/d IJssel

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 98143

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: