vrije dag - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu vrije dag - Reisverslag uit Puttaparthi, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

vrije dag

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

20 Juli 2008 | India, Puttaparthi

Vrijdag had ik mijn vrije dag en die pakte heel anders uit dan verwacht. (we krijgen 1 dag in de week vrij)
Ik was van plan uit te slapen, maar aangezien ik elke dag precies om half 7 wakker word was ik er al bang voor dat dat dan nu waarschijnlijk ook wel zou gebeuren. Maar nee… ik werd dit keer om 6 uur wakker. Maar ik wilde absoluut niet voor 8 uur uit bed omdat ik vrij had en gewoon rustig een ochtendje met mezelf wilde hebben (alhoewel Vinnie eindelijk in de gaten begint te krijgen dat ik een stuk aardiger ben als ie me met rust laat). En daar keek ik ook echt naar uit, een Vinnie-vrije dag. Dus om kwart over 8 opgestaan, rustig gedoucht en ontbeten. En toen zat ik net even lekker op bank, komt ie alweer binnen lopen.. het was half 10!!! Leuk zo’n vrije dag om tot rust te komen, maar zoals ik al zei, hij heeft eindelijk in de gaten dat ie me gewoon met rust moet laten dus hij ging op zijn eigen kamer zitten.
Toch wilde ik wel graag weg (even naar puttaparthi, wat boodschappen doen en boeken terug naar de bieb brengen en dan weer naar huis), maar het is nog steeds zo warm, en in de schaduw is het prima te doen of als het bewolkt is, maar in de zon is het echt te warm. Dus ben ik buiten in de schaduw een boek gaan lezen. Om 2 uur ging Vinnie weer weg, en heb ik nog 3 afleveringen Friends gekeken die ik van Puja geleend heb. En om half 4 ging ik naar Puttaparthi. Ik had bedacht dat ik wel wilde lopen om foto’s te maken onderweg, maar ik moet zeggen dat ik dat toch nog we lastig vind, om foto’s te maken van mensen die aan het werk zijn ofzo, maar ik zit hier nog 5 maanden en zij zijn er elke dag, dus zo langzaamaan komen er wel foto’s van. En toen halverwege kwam de buurman (naja ik kan zijn huis zien vanaf het dak en loop er elke ochtend langs, hij is niet letterlijk de buurman) langs op zijn motor/brommerding en die vroeg of ik een lift wilde, en da’s echt een aardige man, dus dan vind ik het zo onbeleefd om af te slaan, dus toen ben ik maar meegereden. Ach he, ik ga nog wel een keer lopen. Daarna heb ik een uur achter internet gezeten om die 2 berichten te posten en wat mail-dingen te regelen en heb ik boodschappen gedaan (en een of ander blikje “soft cheese dumplings in syrup” gekocht, klinkt echt vies, kaas in zoete siroop :-s dus ik durf het nog niet open te maken :-p) Toen zat ik nog even te twijfelen om langs Karan te gaan, maar daar was ik pas nog geweest dus dat vond ik een beetje overdreven (naja hij zou nog een hele verzameling muziek voor me op cd zetten, dus ik ga zeker nog wel een keertje langs) dus besloot ik Puja te vragen (sms) of ze nog naar de stad kwam. En precies op dat moment kwam ik een Indiër tegen die een keer een jong katje had gebracht waar opzich niet veel mis mee was, maar daar raakte ik mee in gesprek over dat ie vond dat ik zo goed werk deed en bladibla, of ik wat wou drinken, nou stonden we recht voor de drankjes-man dus toen kreeg ik een pakje appelsap en toen bleef ie maar doorgaan over dat ik zulk goed werk deed en dat ie me eten wou aanbieden. Naja ik had nog niet gegeten en Puja reageerde ook maar niet, en toen dacht ik “ach waarom ook niet” dus ben ik met Ramesh (zo heet ie dus) mee gaan eten. Hij hoefde zelf overigens niet, maar bestelde voor mij soep en noodles. (beetje raar om in je eentje te eten :-s) En toen ging ie weer door over het werk op Karuna en dat ie ooit een vis had gehad en toen die dood ging dat ie 3 dagen niet kon slapen (haha) en toen ging het ineens over zijn huwelijk, dat ie daar toch niet zo tevreden mee was (dat soort dingen hoef ik helemaal niet te weten!!), maar dat dat was omdat ze hier al heel jong trouwen en bladibla, dus ik vertelde dat dat in Nederland heel anders was en toen wou ie wel een keer mee naar Nederland met mij, en toen kwamen de opsommingen wat er zo geweldig aan mij was en dat ie dat al vanaf het eerste begin dacht en dat ie wilde dat ik hem dichter bij de hemel bracht ofzoiets vaags (naja hij had het erover dat ie tegen me op keek ofzo) en toen ging het ineens over massages en toen vond ik het tijd dat ie weer even tot de orde geroepen werd… nee sorry, niet geïnteresseerd. En gelukkig had Puja inmiddels gesmst dus toen had ik een reden om weg te gaan. Hij was overigens niet opdringerig ofzo hoor, gewoon een beetje hardleers… want hij zei dat als in India een vrouw nee zegt, ze eigenlijk ja bedoelt, dus heb hem even duidelijk gemaakt dat dat in Nederland heel anders is.
Daarna ging ik bij het internetcafé op Puja staan wachten en terwijl ik daar stond zag ik een man die heel erg op dokter Chan leek (de koeien-dokter) maar ja al die Indiërs lijken op elkaar, en serieus 5 minuten later vond ik ineens dat de man die er naast stond heel erg op Narishima leek en ze stonden nog samen te praten ook… owww krijg nou wat, ze zijn het echt!! sja die warmte tast je hersenen aan geloof ik. En toen kwam Puja net aanrijden en toen zag dokter Chan ons ook, dus die bood ons koffie aan. (Deze koffie lusten kleuters zelfs denk ik, die krijgen we ook om half 10 sochtends op de kliniek, da’s een druppel koffie met een sloot melk en zo zoet dat je het glazuur van je tanden voelt spatten) En vervolgens vroeg ie of we even mee naar zijn huis gingen (hij woont midden in Puttaparthi) en als je eenmaal bij een Indiër binnen bent kom je er voorlopig niet meer weg. Meteen kregen we allebei een granaatappel voorgeschoteld en toen die op was kwam zijn vrouw met zelfgemaakte druivensap (errug lekker) aanzetten, en toen die op was kwam de Papad (soort kroepoek) – gelukkig is Puja een stuk beter in het zeggen dat we nu toch echt weggaan, en dan ook gaan, dan Vinnie (toen bij Romula) dus we stonden ook weer om een schappelijke tijd buiten. Toen hebben we nog even ge-internet en ben ik achterop de motor/brommer/scooter-ding van Puja mee terug gereden en was ik uiteindelijk om 9 uur thuis (ipv de verwachte 5 uur)
Weet je wat het is met die motor/brommer/scooter-dingen, ze zien eruit als een motor, maar de snelheid lijkt meer op die van een snorfiets :-D dus ik weet niet zo goed hoe het genoemd moet worden.
Oeh wat trouwens ook leuk is hier, als een auto achteruit rijdt, dan hoor je echt hele muziekjes voorbij komen, niet gewoon zo’n irritante piep, maar zeg maar net alsof er een mobieltje afgaat, heel grappig.

  • 20 Juli 2008 - 15:14

    Willemijn:

    Hmmm... deze pjoeter herkent mijn camera niet, anders had ik er nog een foto van Ramesh bij kunnen doen (waar je op kan zien dat zijn ogen niet "leven", dat komt door zijn niet-bevredigende huwelijk, aldus Ramesh) Maar die zet ik er de volgende keer wel bij.

  • 20 Juli 2008 - 17:19

    Sara:

    Haha tijdsverschil, dit bericht heb je over een uur geschreven volgens de website.
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Ik ga binnenkort met Jorien een high tea testen. Ze wilde je plaats wel tijdelijk innemen.

    groetjes
    Sara

  • 20 Juli 2008 - 18:56

    Corry:

    Muizen...
    Ze zijn er weer! gisteren 2 gevangen, vandaag 1. Intussen heeft Jan een gat gevonden, dus hopelijk is het weer een poosje rustig nu.
    Die 2 zaten in de beide kamertjes van een val. Ik dufde ze echt niet weg te brengen, veel te bang dat ik iets muizigs aan zou raken.
    Maar die ene van vandaag heb ik wél weggebracht. Alleen klapte onderweg het andere deurtje toe, met een reuze knal, ik liet van schrik de tas vallen. De muis heeft de val overleefd en loopt nu ergens bij de snelweg.


  • 22 Juli 2008 - 09:30

    Ita Kloos:

    Hai Willemijn! Laat ik nou van je moeder je adres doorkrijgen.Hartstikke leuk om e.e.a.van je te lezen.Ik probeer nu wat te schrijven, maar hoe dat weggaat? Aan het eind van de week gaan we naar Zwitserland. Hoor graag verder van je! Groetjes Ita

  • 23 Juli 2008 - 08:02

    Ariane:

    Hoi Willemijn!
    Wat schrijf je toch leuk, man.Zal ik een uitgever voor je zoeken? Nederland is best toe aan een nieuwe Maarten 't Hart/dokter Vlimmen, whatever.Ik meen het dus hè? Ik ben aant wachten tot Door klaar is met douchen, zodat we naar de Reigerhof kunnen om m'n rijbewijs te verlengen en de laatste boodschappen te doen voor de vakantie(naar Zweden)En lees alles wat je geschreven hebt achter elkaar.Genieten!!Succes verder met alles.gr,
    Ariane

  • 23 Juli 2008 - 08:20

    Ariane:

    nog even een reactie op de narcose-poes: ik liet een keer mijn kat Billy castreren en die bleef 7 uur(!!!!)onder zeil.Ik heb hem onder een dekbed gelegd tegen het afkoelen. Uiteindelijk kwam hij stumperend bij en waggelde door de kamer, overal tegenaan knallend.Maar het is helemaal goed gekomen met hem! En dat de honden zo op "Vinnie" reageren, kan door een bepaald luchtje komen.Of door z'n begroeiing...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puttaparthi

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 98105

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: