Puk aan het woord - Reisverslag uit Mysore, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Puk aan het woord - Reisverslag uit Mysore, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Puk aan het woord

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

15 December 2008 | India, Mysore

Nou, om de lol er voor mij ook in te houden moet ik nu onder dwang een berichtje op mijn blog plaatsen.

Na Ooty zijn we naar Mudumalai tiger reserve gegaan. Daar zaten we in "jungle retreat", een heel erg afgelegen resortje. In een bamboe hut, corry had het vast prachtig gevonden.... en het was ook echt heel leuk, gewoon een hutje, wel binnen het met schrikdraad afgezette terein (tegen de olifanten) maar verder echt gewoon in de natuur, de eerste avond liep er al een kudde herten voor ons langs.
De volgende ochtend gingen we de "flat trek" doen, om kwart voor 6 verzamelen om 2 uur lang door het platte terrein te lopen. Helaas was de groep een beetje groot en hing er best wat mist, dus de gids durfde niet te dicht bij een plek te komen waar de olifanten vaak waren sochtends omdat die beesten toch niet zo lief schijnen te zijn, en hij vond dat 9 mensen teveel kanten op zouden rennen, dat leek hem niet praktisch. Maar wel een mooie wandeling en wat herten en bizons gezien.
De rest van de dag wat op het resort rondgehangen en 's avonds naar de "waterhole" gegaan om te kijken of we daar nog wat zouden spotten, en jawel... een luipaard. Heel even maar want hij ging zich verstoppen, maar toen we vervolgens een tijdje op de plek stonden waar we hem het laatst gezien hadden hoorden we ineens een heel laag gebrom.... zat ie 10 meter verderop verstopt in de bosjes (niet dat we hem zagen hoor en de gidsen waren toch ook niet helemaal gerust want die hadden allebei een flinke tak in hun handen) maar dat was best spannend.
De volgende ochtend hebben we de mountain trek gedaan, ook 2 uur maar dan een stuk de berg op, mooie wandeling, maar verder niet veel kans op beesten. Toch zag de gids ineens een bizon, en ik liep vlak achter hem dus ik zag hem ook, echt zo'n grote stier..... en toen de rest aan kwam lopen zag hij ons ook, dus hij staarde ons even een tijdje aan en toen ineens vanuit het niets snoof ie eens even flink en zette het toen op een rennen.... da's ook best eng om te zien... gelukkig rende hij van ons vandaan... samen met de hele kudde die blijkbaar in de bosjes verstopt zat.
Het hoogtepunt van die wandeling was echter wel toen Jan mij op een interssante pootafdruk wees, bij nader studeren bleek deze afkomstig te zijn van een heuse wilde schoenmaat 41.
's avonds heb ik samen met een groep van 12 welvarende indiers uit bangalore aan de waterpijp gehangen :-p (overigens zonder tabak hoor, alleen maar sinaasappel-mint smaak :-D)
En inmiddels zijn we in Mysore.... na Mudumalai is dat wel weer even schokkend... het was daar zoooo ontzettend stil en geen bedelaars echt heerlijk en nu zijn we weer terecht gekomen in chaotisch india en de straatverkopers zijn hier behoorlijk agressief - alhoewel ik wel in plaats van 80 roepie voor 1 enkelbandje, 150 roepie voor 4 heb betaald.... enige probleem is dat ik maar 2 enkels heb :-(
En vanmiddag gaan we naar bangalore vanwaar pap nog heel heldhaftig alleen naar hampi gaat en ik ga terug naar mijn vriendjes in puttaparthi.

  • 15 December 2008 - 07:55

    Corry:

    Tjsa, en dan zitten ze zometeen op drie verschillende plekken in azië...
    Voor mij begint geloof ik het spannendste deel van deze periode!

  • 15 December 2008 - 15:02

    Marijke Woudenberg:

    Beste Willemijn en Jan,

    Wat een spannende belevenisen allemaal. Als ik dit zo lees krijg ik er wel heel veel zin in om ook ergens een wandelsafari te doen... Ja, Hitland leent zich er wel voor maar de spanning daar is dragelijk. Nee, ik wil dan wel in een gebied waar inderdaad ook dieren leven die nog nooit "echte mensen" hebben zien bewegen. Net als jullie meemaken. In de Ngorongoro krater in Tanzania was het een belevenis die ik graag in een veel stiller gebied over zou willen doen. Maar ja....

    Hier zingen wij over de os en de ezel en het kindeke. Binnen een paar weken is er bij onze oudste dochter een kindeke. Dat is onze spanning. Enig.

    Groeten van Marijke Woudenberg

    Dank voor alle insides in jullie reis.

    En Corry sterkte intussen!

  • 15 December 2008 - 19:56

    José:

    Leuk, spannend verhaal Willemijn. En... ik zie dat ik al als derde reageer! Dat loopt vast nog op. Je bent dus best wel populair. Dat jij je laat dwingen kan ik me echt niet voorstellen.
    Het rondtrekken is voor jou nu dus afgelopen, je zit weer op je oude stekje. Wordt nog moeilijk om afscheid te nemen van al je vrieden daar.
    En Jan zet 'm op in je eentje!!
    Laat iedereen maar zien hoe zelfredzaam je bent als een wat oudere backpacker.
    By the way Corry, zit Joost ook weer in Azië?Je had hem net van schiphol opgehaald toch??
    Ik kijk uit naar de familierëunie op 1e kerstdag. Wat hebben wij veel bij te praten!!

    Veel plezier nog de laatste vakantiedagen en Corry, die kanjers van jou lopen niet in zeven sloten tegelijk, maar ik kan me je gevoel van spanning wel voorstellen.
    Nog even volhouden....

    Liefs José

  • 16 December 2008 - 11:19

    Juan:

    Inmiddels in Hampi. Is de moeite waard om meer dan 1100 km voor om te reizen. Het is hier wel erg warm: 30 gr. in de schaduw en er is weinig schaduw. Het ergste: in het hele dorp geen bier. Schijnt iets met heiligheid van de omgeving te maken te hebben.

  • 16 December 2008 - 17:20

    Mads:

    Waar ik met je heen wil zijn ook veel wilde beesten!

  • 19 December 2008 - 03:16

    Nummer 3:

    Ook nog maar een berichtje van het 3e familielid in azie dan, wederom uit maleisie. De klant is tevreden met mijn aanwezigheid en hulp. dit weekend nog op stap met Dina, moet nog even bedenken waarheen. en dan net op tijd voor kerst weer terug naar huis. en dan zitten we weer met zn allen in de kou. En die kou zie ik nog een beetje tegen op, maar t wordt vast gezellig.

    groetjes,

    Joost

  • 21 December 2008 - 10:33

    Corry:

    Yes! Jan is weer thuis, na een voorspoedige reis. Veel verhalen, veel olifanten, veel muziek, veel kleuren.
    Morgen jarig, wie de verhalen life wil horen is welkom na 20.30 uur
    tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mysore

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 98119

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: