Nu vanuit Denemarken - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Nu vanuit Denemarken - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Nu vanuit Denemarken

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

14 April 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Nou, daar zijn we weer.

Vanuit Denemarken... met wireless internet JEEJ.... mijn eerste berichtgeving.
Vanochtend om 5 uur ging mijn wekkertje, want om 5.53 ging mijn trein richting Londen.
Tim had bedacht dat we dan om 5.30 van huis weg moesten... wat mij een beetje krap leek want de bus doet er 20 minuten over en die rijdt dan wel iets zachter maar op 20 minuten maakt dat weinig verschil. Maar goed, zij wonen daar al jaren, zij zullen het wel weten. Dus oke 5.30.... nou herinnerde ik me in de auto ineens dat ze dat wel vaker doen, als je iets wil halen dat het allemaal heel krap komt, dus ik zat daar toch wel een beetje gestresst en inderdaad kwamen we om 5.48 aan bij het station, dus dat was een beetje een vluchtig afscheid, en toen ik het perron op liep stond ie er ook al. Maar goed, toen ik er eenmaal in zat ging het verder wel relaxed, want voor de rest van de reis had ik wel genoeg tijd ingepland. Van de trein naar de metro, van de metro naar de bus die naar het vliegveld ging. Vliegveld was niet leuk... het is eigenlijk sowieso niet leuk om in je eentje op een vliegveld te zijn... Maar om te beginnen heb je zo’n sagerijnige easyjet-muts. D’r kon geen glimlachje vanaf, en ze begon meteen te bleren dat ik maar 1 handbagage mocht (had namelijk een klein tasje met een boek en mijn portemonnee, zodat ik die niet steeds op hoefde te graven, maar het paste gewoon in mijn rolkoffertje) en of die koffer wel in hun handbagage-meet-bakje paste. Naja niet helemaal maar daar deed ze dan ineens weer niet zo moeilijk over (en hij past toch wel in het daadwerkelijke handbagagevak) Dus uiteindelijk viel het me mee hoe moeilijk ze deed.... zolang je precies doet wat easy-jet wil dan is het een prima maatschappij, maar loopt het net iets anders, dan krijg je ook gewoon gezeur (en ik had net “Airline” de vorige avond gezien en daar mocht een vrouw geen chrismas crackers mee als handbagage, met gevolg dat ze die enigzins geirriteerd op de desk smeet en bijna het gezicht van de easyjet-muts raakte.... en vervolgens niet meer met easyjet mocht vliegen – waarna ze totaal hysterisch begon te brullen alsof een jonge dierenarts haar op het oog gezonde hondje dood had geopereerd :-s)
Maar goed, viel uiteindelijk mee. Toen vonde ze het bij de handbagage check het nodig om ALLES uit mijn rolkoffertje te halen. Ik heb mijn rolkoffertje omdat er zo lekker veel inpast, niet omdat ik dat allemaal daadwerkelijk in het vliegtuig nodig heb. Dus echt alles ging eruit; 7 boeken, 5 tijdschriften, agenda, kalender, discman, cd’s, fototoestel, telefoons, portemonnee, snoep (eeuwige voorraad dropballen, 4 repen sjokola en 4 cadbury cream eggs hmmm) batterijen, doosje, enkelbandjes, laptop, pakje thee..... maar de jongen wilde wel weer helpen met inpakken (alhoewel er bij hem ook totaal geen lachje vanaf kon – maar van mij hoefde hij niet alles eruit te halen hoor!!), ik heb gezegd dat het niet hoefde. Gelukkig hadden ze een Millies cookies op het vliegveld dus ik heb een heerlijke muffin op.
De vlucht ging vrij snel, en toen ik aankwam stond er een meisje met een papiertje te wachten, slecht leesbaar, met “Karsten & Karina”... ik had het handiger gevonden als mijn naam erop stond, maar ik realiseerde me snel genoeg dat die mensen hier zo heten.
Toen nog anderhalf uur met de auto. Maar het is hier zooo rustig.

En ik heb dus heel eventjes rondgelopen op de boerderij nu.
Ze hebben 1 grote schuur waar alle schapen opelkaar gestouwt zijn.. klinkt negatief, maar het ziet er super georganiseerd uit. Hokken met schapen en aparte hokjes voor schapen met lammetjes, maar niet zoals bij tim gewoon in de grote hokken, maar apart, waardoor ze zeg maar doorschuiven. Van het grote hok VOOR het lammeren, dan in een klein hokje en dan naar buiten in een klein veldje, en dan na een week het land in.
Het zijn inderdaad 1200 schapen en die rauzen er in een maand doorheen.
Verder hebben ze melkgeiten, een stel honden, een stuk of 8 paarden (EN EEN STRAND JEEEEEJ – goeie combi) een kat en twee cavia’s.
Ik zal binnenkort foto’s maken.

Ik slaap bij ze in huis, in een overgebleven kinderkamer (da’s dan weer een beetje jammer) en er zijn nog 2 meisjes hier (2 en 10 schat ik), niet in mijn kamer uiteraard.

Over het werk kan ik nog niet heel veel vertellen want ik heb alleen maar 6 lammetjes gevoerd. Dus dat komt nog.

Zo, dat als eerste indruk.

  • 14 April 2009 - 18:54

    Mads:

    goed bezig!

  • 14 April 2009 - 19:43

    José:

    Hé Willemijn,

    Wat leuk dat je weer berichtjes gaat sturen.
    Ik vind ze echt nog steeds leuk om te lezen.
    Zo, nu staat er weer een nieuw vlaggetje bij de door jou bezochte landen.
    Fijn voor je dat de reis uiteindelijk nog goed verlopen is. Ik hou ook niet van dat gestress. Je weet zeker nog niet hoe lang je daar blijft. Waarschijnlijk totdat alle lammetjes geboren zijn hè?
    En dan... zien we je dan weer terug in Nederland?
    Nou, veel succes en veel plezier aan het strand Ik zal voor mooi weer duimen!!

    Lieve groet van je tante

  • 14 April 2009 - 20:31

    Oli4:

    Ha die Willemijn,

    Erg leuk om weer wat van je te horen. Gister nog uit Engeland en nu alweer uit Denemarken. Kan me de frustratie bij Easyjet miep goed voorstellen, zo flexibel als een baksteen en als je maar doet zoals het moet misschien een boer met kiespijn lachje.
    Is je kinderkamer incl. roze behang en glow in the dark stikkers!!

    Veel plezier in Dänsk.

  • 16 April 2009 - 07:40

    Corry:

    Geweldig, zomaar twee berichten bij thuiskomst! Wij hadden nog een paar mooie dagen in Shropshire. Eén wandeldag van 9,5 uur en één van 5,5 uur (incl. rustpauzes, hoor). De omgeving van Church Stretton is geweldig mooi (wel veel heuvels, steeds weer een nieuwe als je denkt: dit zal de laatste wel zijn...), leuk B&B ook, kregen alweer een mailtje van de eigenaars. Middag en nacht in Shrewsbury, dat ik nu ook een beetje in beeld heb - mooie stad! En gisteren gelunched met Tim en Caroline, krek om half 1, gezellig. Ze hebben er wel oren naar om volgend jaar een keertje naar Nederland te komen. Trouwens: dat ene schaap met lammeren was alwéér uitgebroken!
    Easyjet Liverpool beviel ons 100x beter dan easyjet in Amsterdam, want heel veel stoelen na de douane, en zelfs een paar stoelen om je schoenen uit en aan te trekken.
    We vonden het heel leuk, je nog eens aan het werk te zien, nu weer met heel andere acties dan de vorige keer. De modder-en poepspetters zitten nu weer in de wasmachine, jouw tas met was en allerlei ruikt nog heerlijk naar schaap.
    Veel succes in Denemarken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 98125

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: