Mijn nieuwe huisje - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe huisje - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe huisje

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

12 Mei 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Jaja, ik heb vandaag mijn intrek genomen bij mijn russische vriendjes.
Piker was altijd maar aan het zeuren over hoe goor het wel niet is in het huis van Karina en Karsten (naja het is inderdaad wel een beetje een klerezooi, de cavia’s worden als koeien gehouden, gewoon als je alleen nog maar een bruine laag keutels ziet een nieuw laagje stro erop, de kat spring op het aanrecht en begint aan het vlees voor het avondeten te likken en de honden scharrelen door het hele huis – en Rock heeft het voor elkaar gekregen in mijn kamer te schijten, met als reactie van Karina “ja ze zeiden dat ie zindelijk was, maar dat is ie dus niet”, maar ze leek het de normaalste zaak van de wereld te vinden, overigens heeft ze het wel zelf opgeruimd... en verder kom je echt overal haren tegen en wordt er een keer in de week ofzo gestofzuigd als Karina haar moeder er is)
Maar goed, daar is het dus een kleine klerezooi, maar DIT huis.... is echt geen haar beter.
Het eerste wat ik tegenkwam was een volle vuilniszak op de keukenvloer, met een plas plakkerige zooi eromheen... die hebben we naar buiten gemieterd. Vervolgens vond ik een leuke verassing in de vorm van een bord pasta, waar je echt door het schimmelwoud nog net de pasta kon zien (Bleek zelfs Piker zijn werk te zijn!!) – gelukkig viel die in een klomp van het bord af, zo in de prullenbak, dus ik hoefde um niet aan te raken.
Door de hele keuken liggen pakken en zakken met dingen (die ik dus maar in de lege kastjes heb gestopt), in plaats van de afwasmachine te gebruiken, wassen ze met de hand af, maar ik weet niet met wat, want er ligt overal een bruin waterlaagje in (heb ik dus ook maar in de afwasmachine geknikkerd) en verder wordt je het huis uitgekookt omdat de kachel zo hoog staat (hoppetee raam open). En de vloer is ook best goor, dus die ga ik morgen ook maar stofzuigen (sjeetje... en dat te bedenken dat mijn eigen kamer ook altijd een teringzooi is:-p maar op een of andere manier vind ik het altijd makkelijker om iemand anders zijn huis op te ruimen)
(Overigens beweert Piker dat er kriebelbeestjes in het matras zitten.... mag toch hopen van niet!!, en het schijnt snacht gezellig druk te zijn met muizen getrippel. Dat vind ik dan weer niet zo erg)

Ohja... en dan het leukste.... het huis ligt zo’n 5 km verdrop, dus we moeten met de auto... en Rasim rijdt dan met mij mee en Lilia heeft een scootertje. Maar Rasim heeft geen rijbewijs dus ik mag rijden.... leuk waar ze je dan in stoppen als je net anderhalf jaar geen auto heb aangeraakt (de landrover 1 meter naar voren rijden vind ik niet helemaal mee tellen).... een volkwagen transporter!! (okeej niet heel raar ofzo, maar toch wel als je nooit auto rijdt) Gelukkig kom je hier echt geen hond tegen op de weg, want ik vond het maar raar, maar wel leuk :-D

Met Karina kan ik inmiddels ook wel weer door een deur. Maar zolang ik mijn overall aan moet blijf ik het een raar mens vinden.

En nu moeten we dus ook zelf koken... “gelukkig” vindt Lilia het belachelijk dat we geen soep krijgen dus die maakt elke avond soep, ook als ze gewoon avondeten heeft gekregen, want een Rus die geen soep eet elke dag, is geen echte Rus...

En jawel... er staan foto’s op mijn picasa!!! :-D (nog wel door elkaar)

Oh... en wat betreft wat ik hierna ga doen, dat staat nog in de babyschoentjes, maarrrr de schoentjes zijn wel aan – kan er alleen nog niet op rennen, dus daar horen jullie later meer over.

  • 12 Mei 2009 - 09:48

    Corry:

    Nou dacht ik dat ik ongeveer alles daar wel had gezien, maar er zijn weer een heleboel nieuwe plaatjes, met leuk commentaar!

  • 12 Mei 2009 - 12:30

    Tatiana:

    Hoi Willemijn,

    Leuk dat je ons op de hoogte houdt met je verhalen! Gelukkig denk je nog wel eens aan de muziek..? (leuk, die schapen met g-sleutel haha) Met de foto's erbij nu ook een beeld van die gezellige en rare mensen om je heen ;-)

    veel plezier nog daar!

  • 12 Mei 2009 - 15:34

    Mads:

    HEHE eindelijk foto's!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 98099

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: