Weer terug in NL - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Weer terug in NL - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Weer terug in NL

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

28 Mei 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Nog een laatste berichtje... ik ben inmiddels alweer 4 dagen thuis, maar had nog niet echt de mogelijkheid gehad wat te posten.
Ik heb dus de laatste week in het andere huis gewoont met de russen. Dat was best leuk. Ik heb inmiddels in de VW bus, de stationwagon, een of andere grote auto met paardentrailer EN Liliya’s scooter gereden (ach, het werd wel eens tijd dat ik over mijn rij-angst heenkom) En toen ik een paar dagen in dat huis woonde hebben we ook alle flessen-lammetjes overgeplaatst naar de stal bij het huis, zodat ik daar voor ze kon zorgen en ze in de tuin konden rondscharrelen. De eerste dag durfden ze alleen maar op de tegels voor de deur te lopen, maar al gauw hadden ze in de gaten dat gras toch ook wel erg leuk was (en het is gewoon zo’n gezellig gezicht – alhoewel je echt moet oppassen waar je loopt, want als ze honger hebben lopen ze allemaal voor je voeten)
Op een ochtend vond ik nog een leuke verrassing in de melk-mixer. 2 baby zwaluwtjes, die vanuit hun nest aan de balk zo de melk-mixer ingevlogen waren (waar – bij uitzondering – nog melk in zat) Dus dat resulteerde in 2 zielig in elkaar gedoken, met melk besmeurde vogeltjes. Dus die heb ik opgepakt en onder de lauwe kraan afgespoeld... maar toen waren ze dus nat (ze moesten echt wel afgespoeld worden want die melk-poeder is echt rotspul), dus eerst heb ik ze in een handdoek boven de verwarming gelegd... maar dat schoot toch niet echt op en ik was een beetje bang dat de moeder weg zou gaan (en ze begonnen toch ook wel een beetje te bibberen). En een fohn heb ik hier niet.... toen kreeg ik ineens een briljante ingeving.... wat blaast nog meer warme lucht?... de oven!! en inderdaad.... 5 minuten in de hete lucht oven doet wonderen!! Ze kwamen er prima droog uit, en toen ik ze los liet vlogen ze meteen mooi weg :-D Maar ik heb nog nooit een vogel zo verontwaardigd zien kijken.

Vrijdag heb ik Madelon en Floris van de boot opgepikt. Op de weg daarheen heb ik 2 dode lammetjes bij de dierenarts langsgebracht zodat zij even kon kijken waaraan zij dacht dat ze dood waren gegaan (we hadden al een vermoeden maar wilden toch even zekerheid). Probleem was alleen dat ze ook weer mee terug moesten (wist ik van te voren ook niet) dus we hebben een uur lang in de rottende lammetjes – lucht gezeten haha.
Zaterdag hebben we een beetje ge-sight-see-d op het eiland, en ’s avonds was ik door Rasmus uitgenodigd op een BBQ, dus we hebben de halve avond doorgebracht tussen de straalbezopen boerenpummels... maar als je zelf bezopen bent kan dat best leuk zijn (iets minder voor Floris – die de BOB was)
Zondag zijn we terug naar huis gegaan en hebben over een tocht van 7 uur ruim 12 gedaan... lang leve de files. Maar ’t was wel gezellig :-D
En nu ben ik dus weer thuis. Alhoewel ik maandag ochtend om half 7 *grrr* een smsje van Tim kreeg of ik niet nog een tijdje in Engeland wilde komen werken..... dus ik weet niet hoe lang ik hier nog ben :-p

  • 28 Mei 2009 - 19:47

    Ita Kloos:

    hai Willemijn- een verrassing - nog weer van je te horen! Hartelijke dank - het is om je gek te lachen je verhaal over de vogeltjes! Ik ben benieuwd wat je verder gaat doen.Ik ga nu eerst op vakantie en jij?
    Goede zomer! Hartelijke groet, ook voor je ouders,Ita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 98212

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: