Kort maar krachtig (is dit bericht overigens niet) - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Kort maar krachtig (is dit bericht overigens niet) - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Kort maar krachtig (is dit bericht overigens niet)

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

14 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Westbury

Zoals de meesten misschien wel weten was het hier vorig jaar geen denderend success.
Ik werkte me uit de naad, voelde ik me niet gewaardeerd en vond achteraf dat ik er eigenlijk veel te weinig geld voor had gekregen. Maarja ik ben nou eenmaal niet zo goed in onderhandelen daarin, zeker als het eigenlijk op dat moment al 6 jaar lang goeie vrienden zijn. Ik had me dus ook voorgenomen dit niet meer te doen. Maarja, in een dronken bui in India heb ik ze een smsje gestuurd dat het me speet dat het allemaal zo was gegaan en daarop kreeg ik een smsje terug dat als ik me ging vervelen in India dat ik dan wel weer mocht komen want ze hadden me hard nodig. Daar heb ik toen wel heel terughoudend op gereageerd met het verhaal dat er dan toch wel wat dingen moeten veranderen. Zo wilde ik wat meer waardering voor mijn werk en loonsverhoging zou ook leuk zijn. Met de reactie “ik ga mijn best doen en dat ik wel meer geld kon krijgen dan voorheen, ‘a lot more’ zelfs, maar dat wilde ik nooit” Goed... nu dus wel. Dus toch maar weer gegaan.
En nu ben ik dus puur en alleen maar bezig met lammetjes voeren. Een lammetje voeren wat goed drinkt is leuk hoor, maar al die anderen die er verrot uit zien maar niet willen drinken zijn een waar drama (die krijgen van mij 5 seconden de tijd om zelf te drinken, zo niet dan intubeer ik ze... scheelt een hoop tijd) Om die reden heb ik lammetjes voeren altijd het stomste van het hele lammer-gebeuren gevonden. En nu is het alles wat ik doe. Dus ja... frustratie in het kwadraat (helemaal omdat ik dus ook nog es de gene ben die de dooien vind, ze moet opruimen en ze moet verantwoorden, daar word je ook niet vrolijker van) Gelukkig is het op het moment weer rustig, we zitten precies tussen 2 groepen in.. dus qua voer-tijd valt het mee, het enige is dat alle slechte lammeren nu nog binnen zijn en er dus nog regelmatig een dooie valt.
En de hollandse jongens zijn er nu en die zijn helemaal bereid om de avond en nacht te doen, dus da’s fijn. Kan ik lekker slapen en af en toe een keer vroeg op om met Muppet te skypen. (dit heb ik 3 dagen geleden geschreven)
Maar goed, ik begon toch behoorlijk gefrustreerd te raken van het feit dat ik echt alleen maar lammetjes doe, ik mocht toevallig gister even op de quad-bike om een van de jongens te laten zien waar ze heen moeten rijden.. vervolgens mocht ik weer verder met, juist, lammetjes voeren, en hebben zij de hele dag fijn schapen heen en weer gereden. Maar he... als je er lekker mee verdient hou ik dat best vol 5 weken. Maar ik wist helemaal niet precies wat ik ermee ging verdienen... ik wist alleen maar ‘a lot more’ en dat mocht ook wel want vorig jaar heb ik voor 2 maanden maar 1500 pond gekregen (en da’s bijna hetzelfde in euro’s op het moment) Nou vind ik het heel moeilijk om over geld te beginnen maar na een dag of 4 dubben heb ik het toch maar gevraagd, zegt ie doodleuk “1000 pond voor 5 weken”, dus ik keek hem verdwaasd aan (hoe is dat in godsnaam ‘a lot more’??) Dus hij vroeg wat ik dan gedacht had, dus ik zei “nouja, ik weet niet, maar wel meer dan 1000 pond... in Denemarken geven ze 3000” Nou dat vond ie echt te belachelijk voor woorden en hij geloofde het niet. En Sam de nieuwe hulp die kreeg 7 pond per uur maar daar hield ie ook maar 4 van over na belastingen en alles. En daarmee was de discussie ineens een beetje afgesloten.
Maarja, toen ging ik na zitten denken... 1000 pond voor 5 weken, met de drukte in het begin, dat komt neer op dat ik de eerste 10 dagen 2 pond per uur verdiende (en daar hoort dan dus ook nachtwerk bij).... voor 2 pond per uur wil ik niet eens puppies knuffelen (alhoewel dat geloof ik sowieso geen bestaande baan is) Dus nee 1000 pond vond ik toch echt te weinig.
Ik heb toen nog wel geprobeerd het er weer over te hebben maar Tim is nou eenmaal niet zo makkelijk om mee te praten (juist omdat als je wat zegt, hij je meteen het idee weet te geven dat het compleet belachelijk is) Maarja ondertussen wel met ALLE andere mensen gebabbeld, waaronder een hoop mensen van thuis maar ook de andere hulpen en de 2 hollandse jongens. Dus ik stond op een gegeven moment met Sam te praten over dat Tim hem als voorbeeld had gegeven, dat ie wel 7 pond kreeg maar dat er naar belasting maar 4 pond overbleef... zegt Sam: “Taxes??? I don’t pay tax!” En vervolgens naar Paul “I don’t pay taxes! And I’m sure Sam doesn’t!” Dus dat zet je dan wel weer aan het denken.
Omdat ik het zo moeilijk vond om er weer over te beginnen heb ik Tim op een gegeven moment maar een smsje gestuurd (de volgende dag) met of we het er nog over gingen hebben want ik wilde ze best helpen maar ik wilde er zelf ook wel IETS aan overhouden.... geen reactie. En ik weet zeker dat ie ze leest. Dus weer de hele dag niets... en ja, ik babbelde rustig verder en op mijn moeder na vond iedereen het echt belachelijk en zeiden ze dat ik maar beter weg kon gaan (sterker nog, toen ik Tim vertelde van die 3000 in Denemarken – NB dat houdt wel in dat je echt wel 12 uur per dag aan het werk bent he!!, dus het is echt niet associaal veel – zei hij zelf “nou dan kan je maar beter naar Denemarken gaan”... maar goed, vervolgens deed ie dus alsof er niets gebeurd was en had ie het gewoon over wat er de volgende week op de planning stond) Mijn moeder vond het overigens ook wel erg weinig, maarja je laat natuurlijk wel mensen in de steek die al ontzettend omhoog zitten, en dan met die borstkanker erbij... het is wel echt verrotte timing... maar kom op zeg... als ze echt zo omhoog zitten mogen ze me er ook wel naar betalen... ik ben het Leger des Heils niet!
De volgende ochtend zat ik tijdens het ontbijt even achter internet (de langzaam stijgende prijs van het ticket dat ik wilde hebben te bestuderen... maar vond gewoon niet dat ik een ticket kon boeken zonder normaal gesproken te hebben) en toen kwam Tim naar me toe, met een snibbige “Oke, hoeveel wil je dan hebben” en dat ie hier echt niet op zat te wachten omdat ie al genoeg problemen had op dit moment. Dus ik zei dat ik niet wist hoeveel ik wilde en dat het me daar eigenlijk al bijna niet meer om ging, maar dat ik het gewoon als volwassenen had willen bespreken en niet op die aanvallende manier waarop ie het nu deed. Toen werd ie wel iets rustiger en van het ene op het andere moment bood ie ineens 2000 pond. Het gekke is, ik had er de afgelopen dagen over na zitten denken, voor welk bedrag ik het wel zou doen, en dat was 2000 pond, maar ik had nooit verwacht dat ie zo makkelijk in een keer het bedrag zou verdubbelen dus ik schrok er nogal van. Inmiddels had ik alleen al zo lang na lopen denken over weg gaan dat ik eigenlijk gewoon niet meer wilde blijven, dus heb gezegd dat het eigenlijk niet meer uit maakte. Maar het resulteerde wel dat ik de rest van de dag heel verward heb rond gelopen want ik had het echt gedaan voor 2000, maar dat ik daarvoor eerst moet dreigen dat ik weg ga, dat is gewoon niet normaal. (en dat is precies hoe het met Kevin, die al 8 jaar voor ze werkte, ging 2 jaar geleden. Die wilde van de ene op de andere dag weg want hij had een beter aanbod, en TOEN wilde ze hem ineens meer betalen... maar zo werkt dat dus niet, want ook Kevin heeft dat afgeslagen. Misschien leren ze er van.

En ook savonds had ik echt een gigantisch schuld gevoel, want ik realiseer me heel goed dat ik het op een heel ongelukkig moment breng, maar als je er over nadenkt is het gewoon echt niet juist wat ze doen. Ik heb verd*rie 6 jaar gratis voor ze gewerkt en dan nog proberen ze me uit te melken. Tim gaf ook aan dat Sam ook zijn reiskosten ervan moet betalen, maar Paul die in Westbury woont krijgt exact hetzelfde betaald als Sam en die heeft geen reiskosten, het is dus niet zo dat Tim Sam meer betaald ivm reiskosten, maar hij probeert het om te draaien... ik heb geen reiskosten en dus hoef ik minder te krijgen. Maar goed, ik heb een kamer die – op het moment – nog leeg staat maar wel geld kost.
Vervolgens zei ie nog, heel grappig, dat ik slecht communiceerde, want toen Nichola, zijn zus, kwam kon ik haar niet uitleggen wat ze moest doen (ja ze kwam om 10 uur sochtends, toen ik net alle lammetjes had gevoerd en alle schapen hooi en water had gegeven, dus ik wist het ook even niet). Zegt ie “en ik weet dat Nic niet een van de makkelijkste is om mee te communiceren”... maar het grappige is dus dat ik in die 3 dagen ontzettend veel contact met Nic heb gehad omdat zij wist hoe ik me voelde omdat zij de week voor ik er was heel veel heeft gedaan, en ze weet hoe Tim zijn karakter is, dus ze leefde ontzettend met me mee, en ik kon echt prima mijn ei bij haar kwijt. Het is Tim waar ik het moeilijk mee vind :-p
Uiteindelijk heb ik dus besloten weg te gaan, en mijn vliegtuig gaat zo (zondag), maar Nic had me een week geleden al uitgenodigd om bij hen te komen eten op zaterdag, maar dat had ik nog niet aan Tim durven vragen. Ik heb dus maar gedaan alsof ik zaterdag middag al naar Liverpool ging om zondag vroeg mijn vlucht te nemen.
Nadat ik besloot om weg te gaan was de rust overigens weer gekeerd, het afscheid was ook echt gewoon goed, ik heb mijn excuses aangeboden en Tim zei dat ie het wel begreep en Caroline zei dat het niet erg was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken (en daar ben ik erg blij om, want ik heb hier toch 8 jaar rondgelopen) En toen heeft Caroline me dus naar het treinstation gebracht. Daar heb ik een half uurtje rondgehangen en toen Nigel (Nic’s vriend) gebeld, die me weer kwam oppikken :-p Het voelt wel een beetje als verraad, maar ze zullen er nooit achterkomen, volgens mij hebben ze nooit geweten dat ik zo goed contact met Nic had.
Toen zijn we naar hun huis gereden, wat echt schitterend op een heuvel ligt, midden in de zon, maar uit de wind, met onwijs mooi uitzicht (helaas geen foto’s want camera is kaput). En ik heb echt een super gezellige middag en avond met ze gehad. Daar ben ik ook blijven slapen en nu net heeft Nic me naar het vliegveld gebracht Dus als afsluiting van Engeland was het echt heel aangenaam.
En nu zit ik dus op het vliegveld in Manchester (ja waarom ik in godsnaam moest zeggen dat ik naar Liverpool ging... liegen is nooit mijn sterkste kant geweest, but who cares)
Die zeikerds bij easyjet hebben altijd wel iets te klagen, dus ik had al mijn zware dingen in mijn handbagage gedaan (die mag nl unlimited zwaar zijn, maar je ruim bagage mag maar 20kg zijn). En dus ook 2 klompen marsepein en 2 klompen fondant. Ik was even bang dat het niet zou mogen maar het is immers geen vloeistof... maar wel kneedbaar. Maar helaas, het werd eruit gepikt (had overigens dit keer dus nix met Easyjet te maken)... denk je goedkoop in te slaan wordt het je gewoon weer afgenomen :-( Dus weer wat geleerd voor volgende keer. (en dan te denkend at mijn ruimbagage maar 15.6 was... had het daar dus gewoon in kunnen proppen :-/)

En nu op naar Denemarken... maar zien hoelang het daar goed gaat. Heb nu meteen al geroepen dat als ik daar weer gezeik krijg dat ik dan gewoon weg ben, maar daar is mijn moeder het weer niet mee eens aangezien ik volgens haar ‘beloofd’ heb dat ik 2 maanden blijf.... gelukkig ben ik 29 en ik wil best naar mijn moeder luisteren want moeders hebben nou eenmaal vaak gelijk, maar ik doe wat ik zelf wil ;-)

Het enige lammetje wat overigens wel echt leuk was om te voeren was een lammetje wat geboren werd en alleen maar plat bleef liggen. Het gebeurt wel vaker... sporadisch, maar je hebt er elk jaar wel 2 ofzo. En die drinken heel goed en dan na een week gaan ze dood, maarja het is ook geen leven zo liggend. Maar deze hield na een paar dagen zijn hoofd overeind. Dus na elke keer voeren probeerde ik hem overeind te zetten. En warempel, na een week kon ie staan, en 3 dagen later kon ie ineens lopen en zelfs al een beetje huppelen. Dus die heb ik maar een beetje op sleeptouw genomen in de rustige tijd, zodat ie veel stappen kon zetten (met als resultaat dat ie dan iets interessants zag en ik vervolgens een half uur aan het zoeken was om hem ergens verstopt in een donker hoekje weer terug te vinden) Dus da’s dan weer een van de leuke kanten van het werk.

Goed ik ga boarden... tot later

Nou, ik ben inmiddels aangeland, daar ga ik vast wat over typen, en dat dan later posten, want we willen natuurlijk niet te veel info in een keer ;-)

  • 14 Maart 2010 - 18:39

    Roeltje:

    dapper besluit willemijn

  • 14 Maart 2010 - 18:57

    Tineke.:

    Prima aktie!!

  • 14 Maart 2010 - 19:15

    Mads:

    En nu wil ik niet meer horen dat ik je tegen moet houden om naar Engeland te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Westbury

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 97971

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: