Kkkkkoud!!!! - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Kkkkkoud!!!! - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Kkkkkoud!!!!

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

17 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Westbury

Bleh... het vriest als een knetter!!!
't is overdag wel heel mooi weer en dan wordt het ook wel redelijk warm maar om er snachts uit te moeten is echt even doorbijten. Kouwe handjes, kouwe voetjes en een kouwe neus (jaja ik weet het, hij is ook zo groot, dat steekt uit he... voordat IEMAND anders er over begint)
Gelukkig is het tot nu toe snachts steeds redelijk rustig. Behalve donderdagnacht maar toen hoefde ik niet omdat ik de volgende dag de hele dag alleen zou zijn omdat ze weer naar de heuvel gingen. Ik geloof dat er toen snachts een stuk of 6-7 gelamd hebben. Vervolgens overdag ging er helemaal niets meer (en dat vond ik dan weer niet zo erg)

Vandaag weer een aardig staaltje lammetje-pesten gezien. Er had een ooi gelamd, en het was er maar 1 dus hadden we bedacht dat we een lammetje van een 3-ling erbij konden zetten. Het betreffende lammetje was alleen al een dag oud en dus aardig actief. Het idee is dat je zo'n lammetje helemaal insmeert met vruchtwater van zijn nieuwe moeder zodat ze denkt dat het haar eigen lam is. En dat ging prima, maar om het lammetje een beetje pasgeboren en instabiel aan te laten doen bond Tim zijn voorpootjes boven zijn hoofd aan elkaar vast zodat ie niet op kon staan... dat vond ie NIET LEUK. En toen ik 10 minuten later ging kijken had ie het op wonderbaarlijke wijze voor elkaar gekregen om zijn hoofd tussen de pootjes door te wringen en stond ie een beetje gek te springen om zijn pootjes los te krijgen. De ooi was inmiddels wel op hem gesteld geraakt dus ik heb hem los gemaakt en nu zijn ze een happy family (en ach het was maar 10 minuten)

De melkmachine is inmiddels ook weer gearriveerd en we hebben al 13 lammetjes in het hok zitten. Wat een chaos, want ze kunnen in principe 24-7 bij die melk maar ze bedenken pas dat ze honger hebben als je het hok binnen loopt (en oke de meerderheid heeft nog wat moeite met het vinden van de drinknippels) met als gevolg dat ik al die lammetjes aan 2 nippels moet hangen (want 2 moet opzich genoeg zijn voor 13 lammetjes die continu kunnen drinken) Dus terwijl ik het ene lammetje probeer vast te koppelen, zijn er 6 anderen die er tussendoor komen beuken omdat ze ook willen (en dan raakt zo'n nieuw lammetje de nippel weer kwijt) dan is er nog 1 die gewoon aandacht wil en dat doet door aan mijn kin te sabbelen, tegen mijn gezicht te beuken of over mijn armen (waarmee ik het eerste lammetje nog steeds op zijn plaats probeer het houden) heen te klimmen. En dan zijn er nog een stuk of 3 die terwijl ik daar op mijn knieen zit vast hun klimkunsten oefenen omdat ze mijn rug wel een leuk startersbergje vinden. En het liefst dat alles onder luid gebler. Pfoeh... ben ik blij als ik een half uur later dat hok weer uit kan lopen en dat gebler achter me kan laten. Maar goed, ze zijn wel erg schattig allemaal.

  • 17 Februari 2008 - 08:17

    Corry:

    winterkleding mee dus, volgende week! Hier staat alles in bloei, een heel veld met paarse crocussen, kleine narcisjes en mini-tulpjes. Maar 's nachts ook koud hoor.
    Ik verheug me er erg op, het hele spul te komen bekijken, maar ik geniet ook erg van je smakelijke verhalen, 't is al haast of je over je schouders mee kunt kijken...
    (En je ketting had succes, gisteravond!)

  • 17 Februari 2008 - 10:39

    Maddie:

    Haha ik kan haast niet wachten om gezellig mee te komen kijken. Ik kom je graag helpen hoor;-) als ik kom.. word er dan ook nog wat geboren of word het dan alweer rustiger?

    Greetz

  • 18 Februari 2008 - 07:27

    Wilhelmina:

    Mmmmmmm geitenkaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Westbury

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 97946

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: