Alice had a little lamb (van 34 kilo) - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Alice had a little lamb (van 34 kilo) - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Alice had a little lamb (van 34 kilo)

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

16 April 2008 | Verenigd Koninkrijk, Westbury

We hebben nu zo'n 60 gespeende lammetjes (dat zijn dus de lammetjes die van de melkmachine afgehaald zijn en nu alleen nog maar hooi en brokjes krijgen) en deze zitten dus in een apart groot hok, errug gezellig daar. Dus vanochtend toen ik alleen over het erg liep bedacht ik dat ik nummer 1 maar weer eens moest gaan wegen. Maarja, als ie vorige keer al 25 kilo was, dan kan het alleen maar meer zijn geworden. (hij is overigens niet meer te onderscheiden van de anderen qua grootte, maar wel qua karakter. Hij komt elke dag naar je toe om geaaid te worden, da's natuurlijk al grappig) Maar goed, ik zag het dus niet echt zitten om hem te gaan tillen (Dat had ik vorige keer al aan Tim over gelaten) dus had ik van een stuk touw een mooi halstertje gefabriceerd. Het lam was er duidelijk niet blij mee , dus uiteindelijk heb ik het een beetje losjes om zijn hoofd gehangen voor de zekerheid, want ik was bang dat ie er ineens vandoor zou gaan en dan had ik toch nog een beetje controle. En hem richting de schuur waar de weegschaal staat geduwt. En dat ging eigenlijk heel goed. In die schuur heb ik het halster er weer afgehaald en toen ging ie een beetje gek wild doen, maar hij bleef wel in de buurt. Lam gewogen: 34 kilo. En toen weer terug, en toen we bij het hek stonden dacht ik "misschien loopt ie wel gewoon mee" en ik was eerlijk gezegd wel een beetje huiverig dat ie er vandoor zou gaan, maar ik dacht "ik probeer het gewoon" en hij bleef perfect bij me. We hebben samen nog een rondje over het erf gerend en hij vond het prachtig (ik ook trouwens!) hij ging helemaal gek doen (ik niet :-p) maar hij bleef wel bij me. En uiteindelijk kon ik hem gewoon zijn eigen schuur weer in laten lopen. Errug grappig. Dus misschien dat ik hem er wel vaker uit ga laten, even de beentjes strekken.

Verder heb ik samen met Eddy de schapen+lammetjes, die bij de boerderij in de wei staan, terug naar binnen gehaald. Tim kan soms het idee geven dat iets heel ingewikkeld is en hij liep nu ook weer te mompelen dat we het beter gister hadden kunnen doen omdat Floris en Madelon er dan ook nog waren. Maar Eddy en ik hadden ze samen met Sam denk ik binnen 10 minuten binnen, geen probleem. Binnen hebben we de konten geschoren (zodat er geen stront in blijft hangen) en daarna brachten we ze naar een ander veld. Maar da's ook altijd mooi. Dan komt Tim met allemaal instructies, waar je moet staan en hoe en dat soort dingen en dan haalt hij de schapen uit de schuur. Nu wilde hij dat ik eerst in de deuropening van een schuur ging staan zodat ze daar niet in zouden lopen, en als ze dan voorbij waren moest ik 50 meter verder bij een andere schuur gaan staan. Dus ik zei "hoe kan dat nou, als ze voorbij de eerste schuur zijn dan kom ik toch nooit bij die 2e voordat zij er zijn. En toen reageerde hij een beetje heftig (dan is ie geirriteerd ofzo, ik weet het niet, maar soms als je iets niet meteen begrijpt wil ie ook nog wel eens zijn stem verheffen) dus zei ik "ja, jij hebt makkelijk praten, jij doet altijd het makkelijke werk" (okeej, was ook niet echt subtiel natuurlijk) en toen zei ie "makkelijk?? nou ga jij het maar doen dan, je moet namelijk ook lammetjes uit de koeienstal halen want ze klimmen door het hek en de schapen lopen alle kanten op omdat ze hun lammetjes kwijt zijn" dus ik zei "nee joh hoeft niet, ga jij maar" maar nee toen moest ik. Naja en het stelde nix voor, ging prima. En toen moest ik ook met de quad vooruit rijden om het hek open te doen, en daarna moest ik met die 2 mannen achterop weer terug rijden onder het mom van "ja dat hoort er allemaal bij"... dus dat was ook wel weer een ervaring apart.. normaal laat je toch altijd de mannen maar rijden.
Toen later zei Eddy nog "hij moest je wel hebben he?", dus ik zei dat dat waarschijnlijk komt omdat ik er tegen in ga. Als Tim zijn stem verheft zeg ik tegenwoordig dat ik niet wil dat ie zo tegen me praat enzo :-p en toen gaf Eddy een mooie Tim-imitatie als je iets niet meteen begrijpt "So I have to stand by that gate?"... "Yes!... BLOODY HELL!!!"
En nix kwaads over Tim hoor, hij heeft gewoon een dikke handleiding maar dat maakt hem ook wel weer grappig.

Maandag is er een vierling geboren. Ik liep de schuur in en er stak een hoofd uit, dus dat lam heb ik eruit gehaald en ik wilde voor de zekerheid even voelen hoe de 2e lag (ik dacht dat het een tweeling was)en toen voelde ik een staart en een kopje. Die heb ik er dus ook maar uitgehaald en toen voelde ik voor de zekerheid nog maar even extra (wat ik eigenlijk NOOIT doe, want het is bekend hoeveel ze er hebben, en dat zit er zelden naast) Maar toen zat er dus nog een. En een daarvan is zooo grappig die is gewoon helemaal mislukt. Zijn voorpootjes buigen steeds door (dat komt wel vaker voor, dan moeten die pezen nog wat sterker worden), hij houdt zijn kop een beetje scheef naar links en als ie blaat of drinkt steekt zijn tong naar rechts uit, dat is zo grappig om te zien, dan wipt die tong doelloos uit zijn mond terwijl ie fles drinkt en dan heeft ie nog puiloogjes ook (maar da's gewoon het ras)

Zo dat was weer even de update voor vandaag

  • 16 April 2008 - 17:04

    Mads:

    Dat lammetje is leuk!!! Niet vermoorden!!

  • 16 April 2008 - 17:24

    Corry:

    Wat lief, lammetje no. 1, doe hem/haar de groeten WANT we kennen hem/haar nu (befaamde tante Fie - uitspraak)
    Zit z'n nummer er nog steeds op, dan? En hoe lang blijft dat zitten? Regent het eraf of moet het eraf worden geschoren?

  • 21 April 2008 - 19:36

    José:

    Hoi Willemijn,
    Dit zal wel ongeveer je laatste verhaal zijn want ik heb namelijk gehoord dat je bijna weer terugkomt naar Nederland.
    Het afscheid van je schaapje van hierboven zal nog moeilijk worden.
    Met wie moet je nou straks rondjes lopen :-)
    Tot gauw.... liefs "tante" José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Westbury

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 97947

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: