*GAAAAAAAP* - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu *GAAAAAAAP* - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

*GAAAAAAAP*

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

23 April 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Allemaal heel leuk en aardig hoor, de baas zijn, maar voordat ik hier heen ging dacht ik dus dat we in ploegen zouden werken, waardoor je dan wel 12 uur moest werken, maar dan was je ook 12 uur vrij. Dus opzich wel zwaar, maar wel genoeg tijd om weer bij te komen. En dat werkt hier dus niet.
Doordeweeks hebben we overdag vast rondlopen; Marie, die doet het dit jaar voor het eerst en wil wel heel veel, maar ziet gewoon heel veel dingen niet, en moet gewoon nog de handigheid krijgen (dus makkelijke lammetjes kan ze wel voeren, maar de zeikertjes lukt nog niet zo goed), Rasim, de rus, die doet wat je hem verteld, maar als je bijvoorbeeld zegt dat ie de ooien in de kleine hokjes water moet geven, doet ie dat braaf, maar als er geen bakje hangt, dan slaat ie ze over :-s – dus erg snugger is die ook niet. En Piket/Piker/Samir of hoe ie dan ook mag heten, de bosnier. Die doet ontzettend veel, wil graag werken, roept continu “Yes Boss” en “Hey Chef”, maar heeft het geduld van een kanarie, dus is wel praktisch maar die hoef je geen lammetjes te laten flesvoeren (hij doet overigens wel elke nacht vanaf 2 uur)
En dan hebben we dus Karsten en Karina, de boer en zijn vriendin. Karina heeft het heel druk met de kinderen, haar paarden en iedereen maar van eten voorzien (en heeft ook niet veel ervaring met schapen) en Karsten die doet dit dus al 7 jaar maar hoe?!? (en die roept ook nogal snel dat ie iets niet kan ofzo)
Het komt er dus op neer dat ik toch maar het hele lammetjes gebeuren op me heb genomen, maar die moeten eigenlijk 4 keer per dag gevoerd worden, en ik wil het toch ZEKER 2 keer per dag zelf doen om te kijken of er nieuwe scharminkeltjes bij zijn gekomen (en momenteel kost het me echt 2 uur per keer om ze allemaal te checken). Dus nou ben ik toch elke avond tot een uur of 1 snachts bezig en dan ‘sochtends ook weer op tijd eruit. Precies de reden waarom ik bij dat andere bedrijf een beetje twijfelde, ik had geen zin om alleen maar lammetjes te doen, en daarbij leek het me dus erg aangenaam om gewoon 12 uur vrij te zijn... maar helaas. Ik krijg overigens tussendoor wel genoeg vrij hoor, maar ik zou toch graag es gewoon lekker 8 uur slapen.
Maar vandaag komen Joan en Suzanne, en die hebben er wel zicht op dus die kunnen wel lammetjes voern en dan kan ik met Karina mee het nieuwe russische meisje van het vliegveld halen en dan dropt ze mij ergens halverwege, zodat ik toch een soort van vrije ochtend heb.

(sorry foto's laten nog even op zich wachten...)

  • 23 April 2009 - 07:16

    Juan:

    Uitbuiting van jonge dierenartsen zou het stukje moeten heten, maar ik denk dat dit wel heel goed op je cv komt te staan. Fijn dat je toch wat tijd vindt je blog bij te werken. Sterkte en liefs.

  • 23 April 2009 - 08:07

    José:

    Ha nichtje,
    Toen ik "GAAAAAP" zag staan dacht ik: O. ze heeft zeker weinig te doen, ze verveelt zich, maar niets is minder waar als ik het stuk (weer met veel plezier) gelezen heb!!
    Dat je de baas mag zijn is jou, met jouw deskundigheid en ervaring, zeker wel toevertrouwd.
    Maar wat heb ik 'n medelijden met je dat je nu nog niet aan je nachtrust toekomt.
    En van aan het strand liggen (als het weer het zou toelaten) komt er dus ook niet van.
    Ik wens je veel sterkte en toch ook wel plezier, want het zijn wel leuke mensen waar je mee samen werkt hè?
    Volgende week gaan wij fietsen in Italië. Dan zul je dus even geen reactie op een volgend stukje van mij krijgen. Ik haal dat daarna wel weer in.

    Liefs, je tante

  • 24 April 2009 - 15:25

    Loes:

    Nou meid
    er worden wel onvermoede (?) talenten in je boven gehaald! Je kunt zo naar een managementfunctie toe. Of naar de boerderij.....
    Maar het lijkt wel een beetje op dierenmishandeling wat die boer daar pleegt: te weinig laten eten om kleine lammetjes te genereren. Shame!
    Ik hoop dat je er toch een beetje plezier uit haalt en dat je je slaap een keer kunt inhalen. En je leert wel je multiculturen kennen ;-)
    Ik was gisteren bij Jan en Corry, was heel gezellig! En lekker gegeten.......
    Nou sterkte met alles
    liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 97944

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: