Goa - Reisverslag uit Goa, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Goa, India van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

25 Januari 2010 | India, Goa

Het plan was om na 3 dagen Goa verder te gaan naar Mahabaleshwar. Dit is een hoger gelegen stadje met heul veul bessen en aardbeienplantages en niet zo heel veel toeristen. Daarna Pune waar opzichzelf niet heel veel te beleven is maar wel een snake-zoo en wat grotten op een afstandje en daarbij een rechtstreekse trein naar Puttaparthi. Dus die kaartjes hadden we 2 weken geleden ook meteen al gekocht (ong 35 euro voor met zijn 2en in 2AC... 17 uur lang)
Maar na een paar daagjes Goa gingen we ons toch afvragen of we niet beter gewoon hier konden blijven. We slapen nu ergens voor 7.50 per nacht met warm water en tv dus da's al helemaal niet slecht. En sinds we 1 keer geweigerd zijn zie ik er toch ook een beetje tegen het zoeken naar een kamer op.... helemaal omdat Goa toch behoorlijk westers is en we zelfs hier worden na gestaard (gister vroeg er zelfs een groepje Sikh-mannen aan Muppet waar ze zulke vrouwtjes konden vinden voor een nachtje :-p) Ik kan er wel om lachen hoor, maar het feit dat het HIER al raar is... dan ga ik liever niet ook nog naar de minder toeristische gebieden. Dus we zijn maar gewoon lekker hier gebleven. Hebben een scooter voor 3 euro per dag, en ook het verkeer ben ik al helemaal gewend, ik probeer wel es stukjes te filmen, maar denk elke keer "nee, di's niet raar genoeg" totdat ik me realiseer dat het in Nl toch niet zo normaal is om aan beide kanten in te halen of midden op de weg te blijven rijden.
Overigens... ik vind mezelf hier een van de meest normale westerse mensen, ik heb al een soort van Indiaan met dreadlocks tot op zijn kont die enkel 'bedekt' was met een soort van string, een rus met een jurkje wat maar 1 bil bedekt en de meest uiteenlopende hippies gezien, en dan toch... dan loop je op een stukje strand waar ineens alle indiase toeristen zitten, en dan loop je per ongeluk in iemands camera beeld, dus ik dacht nog 'oh snel doorlopen, dan kan ie zijn foto maken'.. en dan zie je dat de camera net zo snel met je mee draait. De wat brutalere indier die stormt gewoon op je af om te vragen of ze met je op de foto mogen :-p
Vrijdagavond zijn we naar een disco geweest, ook zo iets raars, vrouwen mogen gratis naar binnen, mannen moeten ong 22 euro betalen, TENZIJ ze samen met een vrouw komen, dan maar 15 euro. Maar dat zie je wel meer, mannen worden gescheiden van vrouwen, tenzij ze een vrouw bij zich hebben. Drank was overigens wel gratis, dus uiteindelijk viel het qua prijs ook wel mee. En we hebben ons prima vermaakt. (wel maf dat terwijl je aan het dansen bent er de hele tijd een indier met een zwabber langs komt, maar ik heb dus ook de hele avond gewoon op mijn blote voeten gedanst, pas tegen half 4 snachts begon het toch wat plakkerig te voelen)

Vandaag nog een snorkel trip, waar tijdens het snorkelen niets te zien was omdat we niet dicht bij de rotsen mochten komen, maar wel leuk tripje met dolfijnen en BBQ
Verder alleen nog wat relaxen hier..

Overigens, na een trip van 25km op de scooter naar het treinstation hebben we het treinkaartje kunnen annuleren, en gaan nu woensdag met de sleeperbus (jawel... nog een keer... *zucht*...) terug naar Bangalore en vanuit daar naar Puttaparthi

  • 25 Januari 2010 - 22:09

    Corry:

    Grappig om even en kijkje te kunnen nemen vanaf jullie scooter.
    Jan vond het er heel rustig uitzien voor Indiase begrippen.
    Ik was natuurlijk blij dat ik niet achterop zat!

  • 29 Januari 2010 - 07:40

    Jan:

    Lieve Willemijn,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat ze ook moconutaart of sizzling brownies hebben in Goa. Of zitten jullie alweer in Bangalore?
    Veel plezier en groeten aan Jeet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 97906

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: