Dagje jungletrail en kriebelbeestjes - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Dagje jungletrail en kriebelbeestjes - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Dagje jungletrail en kriebelbeestjes

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

17 Januari 2011 | Maleisië, Cameron Highlands

Nou, de Cameron Highlands zitten er ook weer op. Niet zo slim dat ik gister eerst ben gaan internetten want daarna kon ik niet meer echt een stuk gaan wandelen (en daar lenen de highlands zich perfect voor, er zijn zelfs een paar routes uitgezet) Dus ben ik maar een kort stukje gaan lopen, naar de Robinson waterval. Het begin van het pad lag iets buiten het dorp en daar stond een klein schattig huisje met een bord "homemade blackberry jam". Op een of andere manier klinkt 'homemade' heel aantrekklijk (alhoewel ik liever een diepvries Big American van dr Oetker heb dan een zelfgemaakte pizza :-p) maar goed, wat moet ik in godsnaam met jam... dus toch maar niet gekocht. Toen een heel stuk langs een paadje gelopen, naar de wateval, die was niet zo indrukwekkend. Na iets verder lopen splitste er een klein paadje af met een bordje "jungle trail"... Oeh Leuk!! Maar jeetje, dat was echt een jungletrail; steil omhoog over wortels en blubber. Na een meter of 30 omhoog besloot ik dat het misschien toch niet zo'n goed idee was, het was al half 6, nog wel licht, maar dat kan snel veranderen. Daarbij had je toch best een goeie uitglij/struikel-kans en dan kan je toch best een eind naar beneden storten. Allemaal redenen waarom het me toch niet zo'n heel verstandig idee lee om verder te gaan. Daarbij had ik geen flauw idee waar het pad uit zou komen. Dus ben toch maar terug gegaan (en da's al een stuk lastiger dan omhoog) en heb ik de makkelijke weg nog een stuk gevolgd. Op de terugweg kwam ik weer lands dat schattige huisje met de homemade jam, maar dit keer zat er een man op de stoep... met alleen een overhemd aan en zijn leuter in zijn hand en terwijl ik langsliep ging ie rustig verder...yuck... ben blij dat ik die homemade jam niet heb gekocht :-p

Vandaag heb ik een ochtend tour gedaan, met een australische familie. Langs een butterfly farm waar je allerlei beestjes in je handen geduwd kreeg, vlinders, een slang, wandelende tak, kameleon, nog wat andere insecten.... en een konijn haha.
Daarna door gigantische theeplantages naar de hoogste heuvel voor een prachtig uitzicht... wat niet zichtbaar was ivm de mist die er in deze tijd hangt. Gelukkig trok het een paar minuten even een beetje weg en kregen we toch een mooi homeopathie-van-VSM-uitzicht.
Toen een klein stukje door het Mossy Forest gelopen.
En daarna nog naar een strawberry-farm waar ze echt superlekkere aarbeien overgoten met chocola hadden yumm.
Daarna ben ik op eigen houtje een pad gaan volgen. Dat begon heel rustig en geleidelijk maar veranderde halverwege in een ontzettende klimpartij, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag en echt geen stap meer recht, over wortels en kleine steile paadjes. Aan het eind was ik doodop en was ik klam van het zweet (en dat terwijl het hier maar 20-22 graden is) Achteraf gezien misschien niet geheel veilig om alleen te doen, maarja jullie wilden allemaal niet mee, dus ik had weinig keus, en ik heb het overleefd (1 kleine glijpartij op een stuk wat niet zo steil was, en ik was inmiddels zo moe dat ik even niet goed oplette)
Bij het eind was een Chinese Budhisten tempel, waar net 3 monniken aan het chanten waren, dat was wel mooi om te zien. En als afsluiting heb ik mezelf getrakteerd op een warme wafel met aardbeienjam (Alles is hier aardbei)

Met het weer heb ik de laatste dagen ook echt wel geluk gehad, zowel Taman Negara als hier hebben bijna dagelijks regen, maar ik heb er niets van gezien.
Morgen naar Lankawi eilanden, wordt een helse reis met 3 verschillende bussen en een bootje :-s maar goed, ik wil perse in 1 dag, dus het kan niet anders.

@ tatiana... helaas, ben maandag pas terug :-(

  • 17 Januari 2011 - 13:07

    Mads:

    Zelfs daar hebben ze wafels!! en in Belgie moeten we er naar zoeken..

  • 17 Januari 2011 - 15:02

    DE TURK:

    nou jij met je aardbijen, ik heb gisteren toch heerlijk genoten van een whopper :P:P:P

  • 17 Januari 2011 - 18:47

    Tatiana:

    aah..
    maar volgens mij vermaak je je wel! wel een beetje voorzichtig doen he... Geniet nog van je weekje avontuur!

  • 18 Januari 2011 - 08:40

    Ernst:

    Haai! Leuke verslagen! Heb je ook foto's van aardbeien en blubber? Wat is chanten?

    Fijne week nog en alvast een goede thuisreis!

    Ernst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 97870

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: