Terug in Maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu Terug in Maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Willemijn Klepper - WaarBenJij.nu

Terug in Maleisie

Door: Pukkestuk

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

16 Januari 2011 | Maleisië, Cameron Highlands

Dag 2 in het Nuansa resort zijn we met zijn alleen een stukje gaan wandelen over een klein weggetje. Wat uiteindelijk uitkwam bij een paar kleine primitieve huisjes (wc en douche bestaande uit 3 schotjes in de 'tuin') en omdat we Dina bij ons hadden werden we ook niet direct weer terug gestuurd (Wat doorgaans wel gebeurd) dus dat was erg leuk.
Daarna zijn we naar beneden gegaan om bij het meer te lunchen, met een heuse house-bus. Muziek keihard en een mega bas erin... ik trilde bijna de bus uit. En volgens mij geldt er in Indonesie een soort regel onder de lokale bewonders dat er altijd iemand moet roken. Je ziet er altijd maar 1 (soms 2 als ze elkaar kennen) roken, zodra die zijn sigaret op heeft steekt de volgende er eentje op, en dat de hele busrit lang!...heel maf.
Het eten in het resort was die avond ineens een stuk beter, dus dat was ook mooi.
De laatste dag zijn we via Bukkittingi en de laatste yummie Snow-lime-O milkshake naar Padang doorgegaan waar we in nog een fancy hotel met zwembad zaten. 's ochtends gezwommen en bij de lokale vissers gekeken, en toen terug naar het vliegveld waar ik weer alleen terug ging naar Maleisie.
Mijn ouders waren al wel mee naar het vliegveld, dus heb ze van achter de douane nog wel uit kunnen zwaaien (met als resultaat dat de douane ook naar hen gingen zwaaien)

In Kuala Lumpur heb ik meteen een trip voor de volgende ochtend geregeld naar Taman Negara, de jungle.
De volgende ochtend dus meteen weer vroeg op want ik werd om 8 uur opgepikt met een klein busje. Na mijn tas achterin gegooid te hebben en me lekker op de bank geinstalleerd te hebben, reden we 300 meter, de bocht om, en moesten we meteen weer uitstappen, om in een grotere bus plaats te nemen... dat had ik dus ook wel kunnen lopen :-s
Vervolgens een uur of 3 in de bus, en aangezien het all incl was, kregen we lunch bij de volgende overstap, waar we vervolgens 3 uur moesten wachten!! (had dus net zo goed 3 uur later weg kunnen gaan lijkt me)
Vanuit daar zijn we met een boot (lang houten ding wat laag in het water lag) weer een reis van 3 uur over een rivier gaan maken naar het dorp in de jungle. Wel echt een super leuke tocht, maar van 3 uur krijg je toch best een houten reet en iedereen viel halverwege in slaap :-p
Je kon met het all incl paket verschillende dingen kiezen, dormitory, kamers of A/C chalets, en op 3 verschillende locaties, met allemaal verschillende prijzen. Ik had bij het reserveren nog naar het verschil gevraagd maar dan kwam niet veel bijzonders uit, dus ik had de goedkoopste gekozen.... man wat een treurige bedoeling was dat!! En het eten was ook al niet echt om vrolijk van te worden (dat was bij iedereen hetzelfde) Aan de overkant van de rivier was een resort waar we dus de laatste avond maar hebben gegeten en dat was wel echt super lekker (alhoewel de accomodatie daar ook tegen scheen te vallen en veul duurder was)
De eerste avond hebben we een night-jungle-walk gedaan. Heel leuk en aardig, loop je in het stik donker met je zaklampje door een stukje jungle. Opzoek naar allerlei vieze insecten. Maar da's heel maf als je het nog niet bij dag hebt gezien dus het was wel leuk.
De 2e dag hebben we een stuk door de jungle gelopen en over de langste canopy walk van... iets (geen idee :-p) en smiddags bezochten we een traditioneel Orang Asli dorpje. DAT IS RAAR!!! Het waren 5-6 primitieve hutjes met wat mensen (en een hoop troep) waar vervolgens wel 50 toeristen (3 groepen) naar stonden te koekeloeren... en toen wij weg gingen kwam de volgende troep alweer aan. Daarna zouden we met het bootje over de 7 stroomversnellingen gaan oid. "prepare to get wet" stond erbij, ik ken dat, da's net als met de Piranha in de efteling, wat van die stuifregen waar je nix van krijgt... dus ik verwachtte er niet veel van, en toen ik de eerste stroomversnelling zag bleek het al helemaal nix voor te stellen.... totdat de stuurman de boot begon te schommelen... echt binnen no time helemaal doorweekt. Erg grappig. Daarna zijn we nog met zo'n slinger van de kant het water ingeslingerd om de laatste droge plekjes te verwijderen.
Ik ben die hele trip met een nederlandse jongen en zijn cambodjaanse vriendin opgetrokken, dus ik heb mijn hostel gelukkig nauwelijks gezien.
En vandaag moest ik een uur eerder op dan de rest, om met de bus terug te gaan naar een punt waar weer een bus richting de Cameron Highlands zou gaan. De rest ging terug naar KL dus die gingen een uur later weer met de boot.
Na een uur bus, toen ontbijt en nog een half uur bus werden we weer bij het beginpunt van diezelfde boot afgezet om over te stappen... waar vervolgens die hele groep net met de boot aankwam... lekker omslachtig allemaal weer :-p

Hier heb ik verder nog niets gedaan omdat ik dit eerst wilde doen, maar ik heb mezelf wel getrakteerd op een aangename eenpersoons kamer met balkonnetje en sagerijnige balie-juffrouw

  • 16 Januari 2011 - 12:10

    Mads:

    Ik zwaai ook altijd met mensen mee als ze voor me balie iemand uit gaan zwaaien. Is gewoon leuk om te doen:-P

  • 16 Januari 2011 - 12:46

    Loes:

    Leuk dat je ook een jungletocht hebt gemaakt, ik vond dat het leukste van de reis. Dat van dat dorpje is ook herkenbaar, alleen waren wij de enige groep toeristen. Maleisië is toch blijkbaar toeristischer dan Sumatra. Word je nog wel overal op de foto gezet? Ik mis de aandacht!

  • 16 Januari 2011 - 19:25

    Tatiana:

    haha, wat een gedoe inderdaad! jouw wc en douche bestonden hopelijk wel uit meer dan 3 schotjes ;-) ??
    wanneer kom je eigenlijk weer terug? ik vier zaterdag m'n verjaardag :-)
    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Willemijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 97904

Voorgaande reizen:

31 December 2010 - 24 Januari 2011

Joost gaat trouwen

19 Februari 2007 - 18 Maart 2007

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 30 November -0001

Sint Maarten

Landen bezocht: